Satınalma, cilt.10, sa.116, ss.17-23, 2022 (Hakemsiz Dergi)
Kurumsal Pazarda
Satış Görüşmesi, İletişim Planlaması ve Yürütme
Dr. Murat ERDAL
Satınalma Dergisi editor@SatinalmaDergisi.com
Makale Linki: https://satinalmadergisi.com/satis-yonetimi-musteri-saha-ziyaret-formu-ii/
Kurumsal pazarda saha satış görüşmesi öncesinde yapılması gerekenleri aşağıdaki yazılarımızda kısa kısa değinmiştik.
· Kurumsal Pazarda Satışın İpuçları
· Müşteri Saha Ziyaret Formu- II
Satışın Temel Aşamaları
Kurumsal Satış Hafızası
Satış öncesi yürütülen hazırlıklardan bir tanesi de kurumsal satış hafızasını incelemektir. Sektörel müşteri farkındalığı açısından önemlidir. Satış hafızası dikkatli bir şekilde analiz edildiğinde içerisinde çok değerli ipuçlarını barındırır. Örüntülere bakmak zaman ve emek kaybının önüne geçilmesinde yardımcı olur. Dönemsellik, müşteri profilleri, ölçekleri ve sektörel dağılımları gibi faktörler değerlendirildiğinde benzerlik ve farklılıklar görülebilir. Yine aynı şekilde satış görüşmelerinde yer alan yönetici profillerinin en çok sorduğu sorular ve toplantı atmosferinin (pozitif / negatif) ne şekilde evrildiği ile ilgili tecrübe zaman içerisinde kazanılmaktadır.