The Comparison of Programs and the Curricula in the Equine-Related Vocational Schools between Turkey and the Model Countries. Türkiye de ve örnek ülkelerdeki atçılıkla ilgili meslek yüksekokullarının program ve ders içeriklerinin karşılaştırılması


DEMİRTAŞ B.

1.International 5.National Vocational Schools Symposium, Konya, Turkey, 1 - 04 August 2009, pp.3427-3435

  • Publication Type: Conference Paper / Full Text
  • City: Konya
  • Country: Turkey
  • Page Numbers: pp.3427-3435

Abstract

The comparision of the programs and the curricula in the equine- related studies at the vocational schools of higher education programs between Turkey and the model countries such as the United States and the United Kingdom is studied. The aim of this study is to catch up the global educational standards and prepare our students and the academic people to the exchange programs world-wide. Horse industry is getting an important role in the world-wide economy and the vocational schools have a great importance to provide qualified individuals  to this sector.  Furthermore, we aim to contribute to the development of the new programs in  the equine- related studies to adapt Turkey to the rapidly developing global education and the horse industry.

 

Key words:Vocational School, Global Education, equine studies, equestrian studies, farriery

Türkiye’deki  atçılık meslek yüksekokulları ile örnek seçtiğimiz ABD ve İngiltere Birleşik Krallık’da meslek yüksekokulu düzeyinde olan  atçılıkla ilgili okullardaki   program ve ders içerikleri karşılaştırıldı. Bu çalışmanın amacı küresel eğitim seviyesini yakalamak;  öğrenci ve öğretim elemanlarını  meslek yüksekokulu bazında da uluslarası değişim programlarına hazırlamaktır. Atçılık sektörü dünya ekonomisinde giderek artan önemli  bir yere sahiptir. Atçılık meslek yüksekokullarının da  hızla gelişen bu sektöre nitelikli eleman  yetiştirebilmek

açısından  çok önemli bir yeri vardır. Ayrıca, bu çalışmamız ile yeni  programlar geliştirerek atçılık konusunda  hızla  gelişen küresel eğitime ve sektöre Türkiye’yi de  bütünleştirebilmeyi amaçlıyoruz.

 

Anahtar kelime:MYO, küresel eğitim, atçılık eğitimi, binicilik eğitimi, nalbantlık