1.International 5.National Vocational Schools Symposium, Konya, Türkiye, 1 - 04 Ağustos 2009, ss.3427-3435
Türkiye’deki atçılık meslek yüksekokulları ile örnek seçtiğimiz ABD ve İngiltere Birleşik Krallık’da meslek yüksekokulu düzeyinde olan atçılıkla ilgili okullardaki program ve ders içerikleri karşılaştırıldı. Bu çalışmanın amacı küresel eğitim seviyesini yakalamak; öğrenci ve öğretim elemanlarını meslek yüksekokulu bazında da uluslarası değişim programlarına hazırlamaktır. Atçılık sektörü dünya ekonomisinde giderek artan önemli bir yere sahiptir. Atçılık meslek yüksekokullarının da hızla gelişen bu sektöre nitelikli eleman yetiştirebilmek
açısından çok önemli bir yeri vardır. Ayrıca, bu çalışmamız ile yeni programlar geliştirerek atçılık konusunda hızla gelişen küresel eğitime ve sektöre Türkiye’yi de bütünleştirebilmeyi amaçlıyoruz.
Anahtar kelime:MYO, küresel eğitim, atçılık eğitimi, binicilik eğitimi, nalbantlık
The comparision of the programs and the curricula in the equine- related studies at the vocational schools of higher education programs between Turkey and the model countries such as the United States and the United Kingdom is studied. The aim of this study is to catch up the global educational standards and prepare our students and the academic people to the exchange programs world-wide. Horse industry is getting an important role in the world-wide economy and the vocational schools have a great importance to provide qualified individuals to this sector. Furthermore, we aim to contribute to the development of the new programs in the equine- related studies to adapt Turkey to the rapidly developing global education and the horse industry.
Key words:Vocational School, Global Education, equine studies, equestrian studies, farriery