Hemşirelik Öğrencilerinin Farmakolojik Bilgi Düzeyleri ve İlaç Dozu Hesaplama Becerilerinin Değerlendirilmesi


Creative Commons License

Çelik Z., Şendir M.

Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi (Online) , vol.2, no.1, pp.1-10, 2019 (Peer-Reviewed Journal)

Abstract

Amaç: Bu araştırma,
hemşirelik son sınıf öğrencilerinin farmakolojik bilgi düzeylerini ve ilaç dozu
hesaplama becerilerini belirlemek amacıyla yapıldı.

Yöntem:  Araştırma tanımlayıcı-kesitsel olarak yapıldı.
İstanbul ilinde, 257 hemşirelik son sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilen
çalışmada veriler “Yapılandırılmış Soru Formu” kullanılarak toplandı.
 Verilerin
istatiksel analizinde; sayısal değişkenler ortalama, standart sapma, kategorik
değişkenler ise sayı ve yüzde ile 
değerlendirildi

Bulgular: Hemşirelik öğrencilerinin
%87.2’sinin kadın ve %35’inin öğrencilik döneminde hemşire/hemşire adayı olarak
çalıştığı saptandı. Bu öğrencilerin tamamının farmakoloji dersini hemşirelik
lisans eğitiminin ilk iki yılı içinde ve çoğunlukla (%46.7) üçüncü dönemde
haftada iki ders saati olarak aldıkları belirlendi. Öğrencilerin farmakolojik
bilgi düzeyi toplam puan ortalamasının 18.37±4.06; doz hesaplama becerisi
toplam puan ortalamasının 12.07±3.44 ve genel toplam puan ortalamasının ise
30.43±6.53 olduğu saptandı.

Amaç: Bu araştırma,
hemşirelik son sınıf öğrencilerinin farmakolojik bilgi düzeylerini ve ilaç dozu
hesaplama becerilerini belirlemek amacıyla yapıldı.

Yöntem:  Araştırma tanımlayıcı-kesitsel olarak yapıldı.
İstanbul ilinde, 257 hemşirelik son sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilen
çalışmada veriler “Yapılandırılmış Soru Formu” kullanılarak toplandı.
 Verilerin
istatiksel analizinde; sayısal değişkenler ortalama, standart sapma, kategorik
değişkenler ise sayı ve yüzde ile 
değerlendirildi

Bulgular: Hemşirelik öğrencilerinin
%87.2’sinin kadın ve %35’inin öğrencilik döneminde hemşire/hemşire adayı olarak
çalıştığı saptandı. Bu öğrencilerin tamamının farmakoloji dersini hemşirelik
lisans eğitiminin ilk iki yılı içinde ve çoğunlukla (%46.7) üçüncü dönemde
haftada iki ders saati olarak aldıkları belirlendi. Öğrencilerin farmakolojik
bilgi düzeyi toplam puan ortalamasının 18.37±4.06; doz hesaplama becerisi
toplam puan ortalamasının 12.07±3.44 ve genel toplam puan ortalamasının ise
30.43±6.53 olduğu saptandı.