Sosyoloji Dergisi, sa.14, ss.101-118, 2007 (ESCI)
Bu yazının konusu, çalışmalarından hareketle Immanuel Wallerstein’in entelektüel
gelişimini ele almaktır. Bir yazı konusu olarak Wallerstein’in entelektüel gelişiminin
üzerinde durulmasının gereği, entelektüel biyografisini temel alarak ilgilerinin ve 20.
yüzyıl Batı sosyolojisine damgasını vuran düşüncelerinin gelişimini yakalamanın
mümkün olacağına duyulan inançtır. Wallerstein’in lisans eğitimiyle başlattığımız
akademik biyografisinin, çalışmaları ve ilgilerinin gelişimi ve değişimi temelinde
birbirinden belirgin şekilde ayrılabilecek üç dönemde ele alınabileceği görüşü, yazının
temel çerçevesini oluşturmaktadır.
The subject of this article is to review Immanuel Wallerstein's intellectual
development through his studies. The reason for dwelling upon Wallerstein's intellectual
development in an article is the conviction that it would allow the reader to recognize the
development of his interests and ideas which, to a great extent, determined the scope of
the 20th century Western sociology. In the article, his intellectual biography has been
reviewed starting from his bachelor years is assumed to be dividable into three periods
based on the development and evolution of his studies and interests.