Dil eğitimini düşünmek: İstanbul Üniversitesi’nde sürükleyici oyunla kelime öğretimi


ELIA A. , CAN T. , ŞİMŞEK İ.

RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, cilt.3, no.1, ss.40-49, 2017 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

  • Cilt numarası: 3 Konu: 1
  • Basım Tarihi: 2017
  • Dergi Adı: RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
  • Sayfa Sayıları: ss.40-49

Özet

Üç boyutlu (3D) sanal öğrenme ortamları, yabancı dil öğrenimi alanındaki öğrenme fırsatlarını da artıran eğitim senaryosunu hızla değiştirdi. Türk yüksek öğrenim kurumları, sanal yerleşkeler yarattı ve sanal dünyalarda dil öğrenme etkinlikleri düzenlendi. Bu örneklerden biri İtalyan Dili ve Edebiyatı Bölümü işbirliğiyle gerçekleştirildi. "Dil Parkı", 2015 yılı sonunda "İstanbul Üniversitesi Sanal Kampüsü"ne kuruldu. Bu platform özellikle İtalyan dil öğrenme oyununa ayrılmıştı. Oyun etkinlikleri sayesinde, sanal ortamlarda (sanal güverte) ve sanal turlarda, İtalyan dili eğitiminin farklı ve gayri resmi bir fikri denendi. Bu makalenin amacı, İstanbul Üniversitesinde yürüttüğümüz araştırma projelerini, uygulamaları ve eğitim faaliyetlerini bildirmektir.