29. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, Kars, Türkiye, 2 - 04 Eylül 2021, ss.452
Teknolojik gelişmelerin hız kazandığı ve insan ihtiyaçlarının giderek farklılaştığı günümüzde girişimcilerin müşteri
ihtiyaçlarını doğru belirleyebilmesi ve gelişmelere karşın aktif reaksiyon gösterebilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada
girişimcilerin iş modellerini oluştururken Tasarım Odaklı Düşünme yaklaşımından yararlanma düzeyleri, iş modelinin hangi
kısımlarından daha çok yararlandıkları ve elde ettikleri faydanın tespiti amaçlanmıştır. Bu sayede girişimcilerin başarı şansını
artıracak bir katkı sağlanması hedeflenmiştir. İş Modeline vâkıf olan girişimcilere ulaşılması gerektiğinden, araştırma kısmında
ilk olarak kuluçka ve hızlandırma merkezlerinde bulunmuş yeni nesil girişimcilerle iletişime geçilmiştir. Diğer yandan kişisel
ve akademik referanslar aracılığıyla örnekleme süreci desteklenmiştir. Girişimcilerin deneyimlerine dayanan çalışmada,
araştırma yöntemi olarak yarı yapılandırılmış veri toplama yöntemi seçilmiştir. Covid-19 salgınının da etkisiyle her biri
yaklaşık 1 saat süren görüşmeler video-konferans üzerinden gerçekleştirilmiş, görüşmelerden elde edilen veriler MAXQDA
yazılım programından yararlanılarak analiz edilmiştir. Görüşme formunun belirlenmesinde, verileri toplama, analiz etme ve
sonuçları değerlendirilme sürecinde, gerek yapısal, gerekse içeriksel olarak düzenli bir şekilde uzman görüşü alınmış ve
revizyonlar gerçekleştirilmiştir.