Teknik Rapor, ss.1-8, 2024
Eğitimde fırsat eşitliği her toplum için her dönemde önem arz eden bir konu olması sebebiyle muhtelif boyutlar içermektedir. Eğitime erişim imkanları, kaliteli eğitime erişim, cinsiyet bağlamında eğitime erişim imkân ve imkânsızlıkları ile uluslararası eğitim imkanlarına erişim bu boyutlardan bazılarıdır. Konuyu tüm boyutlarıyla bilgi notuna sığdırmak mümkün olmasa da bu bilgi notunda İstanbul Üniversitesinde öğrenim görmekte olan uluslararası öğrencilerin cinsiyete göre dağılımı verildikten sonra, uluslararası kız öğrenciler özelinde farklı göstergeler ile sayısal değerlendirmeler yapılması amaçlanmıştır. Ayrıca Afrika ülkeleri, Türk Cumhuriyetleri ve Balkan bölgesinden gelen uluslararası kız öğrencilere dair bazı göstergeler karşılaştırılmıştır.