Bu çalışmanın temel amacı seyahat işletmelerinde işgören bulma ve seçme yöntemlerinin belirlenmesi ve işletme içinde verilen eğitim çalışmalarının içeriği hakkında bilgi elde etmektir. Bunun için İstanbul'da faaliyet gösteren 82 A grubu seyahat acentası yöneticisine anket uygulanmıştır. Elde edilen verilere göre seyahat işletmelerinin personel temininde yararlandıkları en önemli kaynağın internet olduğu ortaya çıkmıştır. Bunu eğitim ve öğretim kurumlan izlemektedir. Personel seçiminde ise en çok dikkat edilen hususları sırasıyla kişinin genel görünümü, diksiyonu ve kişilik özellikleri oluşturmaktadır. Yöneticiler hizmet içi eğitimlerde işletmenin vizyonu ve misyonu ile işletme içi iletişimi en önemli konular arasında göstermektedirler. Demografik özellikler açısından yapılan analizlerde yöneticilerin bu konular hakkında görüş farklılıklarına sahip oldukları belirlenmiştir.
The main purpose of this study is to identify the methods that travel agencies use to recruit and select employees, and to gain knowledge on the content of training activities conducted within the company. For this purpose, a survey was conducted on managers of 82 A class travel agencies operating in Istanbul. It is found that, according to the data gathered, the most important source travel agencies use to find employees is the Internet. Educational establishments follow the Internet as the second source. The factors paid attention most in employee selection were general appearance of candidates, dictions, and personality traits, respectively. The managers indicate vision and mission of the company, and in-house communication among the most important issues in on-the-job trainings. The analyses conducted by taking demographics into consideration revealed that the managers have different opinions on the above mentioned subjects.