Presentation, pp.1-8, 2013
Bir arayış öyküsü, kahramanın başarılı veya başarısız olmasından öte, arayış sürecindeki kazanım ve edinimlerine odaklanır ve mevcut olandan daha iyi bir alternatifin, başka bir dünyanın, düzenin, hatta bazen düzensizliğin, mümkün olduğunu gösterir. Joseph Campbell Kahramanın Sonsuz Yolculuğu (The Hero with a Thousand Faces) kitabında, Rus formalistlerin savunduğu etkenleri de kapsayan kahramanın arayışını üç temel aşamada inceler: evden ayrılış, maceraya atılış ve dönüş. Bu üç temel aşamanın da değişkenlik gösteren kendi alt başlıkları vardır. Fantastik edebiyatta arayış genellikle tanıdık bir yerden bilinmez bir yere yapılan yolculuğu içerir. Arayışa çıkan kahraman bir şeyi tetikler, ateşler ve böylelikle ilham verici bir örnek teşkil eder. Kahramanın eksikleri, hataları olarak gördüklerimiz aslında onu kahraman yapan özelliklerdir. Her arayış aynı zamanda bir iç arayıştır. Kahramanın, arayışı sırasında gerek metaforik gerek gerçek anlamda yeraltına inmesi, ölüler diyarına gitmesi gerekebilir; tüm bu yakın ölüm deneyimlerini sembolik yeniden doğumlar takip eder. Aslında her son bir başlangıçtır. Arayışı boyunca kahramana eşlik ve yardım eden yol arkadaşları, bilge kişilerin ve akıl hocalarının nasihatları ve nihayet kahramanın kendi güç ve yeteneklerini keşfetmesi kahramanın çeşitli çetin mücadelelerden sağ çıkmasını ve zorlu sınavları atlatmasını sağlar. her arayış, büyüme, değişim, dönüşüm ve çatışma bir sonuca, bir çözüme varsa da yazar hep mutlu ve huzur verici bir son sunmak veya okuyucunun kafasındaki tüm soruları cevaplamak zorunda değildir (Martin, Guide 124). Yine bir Le Guin alıntısıyla sonlandırmak gerekirse, "Hayal gücünün edebiyatı, trajik olduğu zaman bile, güven vericidir çünkü alternatifler barındıracak kadar büyük bir dünya, dolayısıyla umut sunar" ("Critics" 366).
Konuşmanın tam metni için bkz.: https://www.researchgate.net/publication/313010274_Fantastik_Edebiyatta_Arayis_Quest_in_Fantasy_Fiction.