KULAK EĞİTİMİNDE KROMATİZM


Creative Commons License

Özyazıcı F.

Balkan Müzik ve Sanat Dergisi, cilt.1, sa.2, ss.47-62, 2019 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 1 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2019
  • Dergi Adı: Balkan Müzik ve Sanat Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Asos İndeks
  • Sayfa Sayıları: ss.47-62
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

: Müzik eğitimine başlamadan önceki evrelerden biri olan kulak eğitiminde, her yaştan insanın kulak eğitimini bir süre de olsa alması gerektiği düşünüldüğünden dolayı, bu çalışmada eğitim için kromatik dizilimlerin kullanımı hakkında bilgi verilmiştir. Tek sesten başlayarak sırası ile iki, üç ve dört ses üzerinde şemalar üzerinde nasıl çalışmak gerektiğinin anlatıldığı, aynı zamanda çalışmaya ek olarak, ses hafızasının gelişimi için nasıl bir çalışma izleneceği de çalışmaya kısaca eklenmiştir. Müzisyenlerin ortak önem verdikleri konulardan biri olan entonasyonun, öncelikle küçük yaşta kulak eğitimi ile geliştiği bilinmektedir. Günümüzde dünya üzerinde birçok müzik eğitimi veren eğitim kurumlarında solfej ve çalgı derslerinden önce kulak eğitimi verildiği bilinmektedir. Kulak eğitimi aynı zamanda deşifrenin gelişmesine, perdesiz ve nefesli çalgılarda entonasyon temizliğine de yardımcı olmaktadır. Belirli bir süre ihtiyacı duyulan bu eğitimde, kişinin yaşı ne olursa olsun çalgı derslerine başlamadan önce bir süre bu eğitimden belirli kurallar oluşturularak geçmesi gerektiği düşünülmektedir.

Before the musical education, all candidates must be take study on ear training. In that article, try to explained how to study on chromatic scales in that education style, one voice to four voice. This chromatic ear training technic is try to explaing with different examples in that study. Expecially all musicians think that training system important on the instruments intonation problems. Intonation problems start at young age and without eartraining, players have a big problems in the future. In the modern times, music education centers give ear training education first. After this education, candidates will be good at sight-reading and instrument playing. Infact, Professional musicians think on that training must be taken from the starting to instrument playing. Also all music student candidates need a good intonation on their instrument and a good solfege and this materials start with good ear training. Infact, brass, woodwind and string instrument players must know the notes voices because they haven’t got keyboard on their instruments.