Balkan Müzik ve Sanat Dergisi, cilt.1, sa.2, ss.47-62, 2019 (Hakemli Dergi)
: Müzik eğitimine başlamadan önceki evrelerden biri olan kulak eğitiminde, her
yaştan insanın kulak eğitimini bir süre de olsa alması gerektiği düşünüldüğünden dolayı, bu
çalışmada eğitim için kromatik dizilimlerin kullanımı hakkında bilgi verilmiştir. Tek sesten
başlayarak sırası ile iki, üç ve dört ses üzerinde şemalar üzerinde nasıl çalışmak
gerektiğinin anlatıldığı, aynı zamanda çalışmaya ek olarak, ses hafızasının gelişimi için
nasıl bir çalışma izleneceği de çalışmaya kısaca eklenmiştir. Müzisyenlerin ortak önem
verdikleri konulardan biri olan entonasyonun, öncelikle küçük yaşta kulak eğitimi ile
geliştiği bilinmektedir. Günümüzde dünya üzerinde birçok müzik eğitimi veren eğitim
kurumlarında solfej ve çalgı derslerinden önce kulak eğitimi verildiği bilinmektedir. Kulak
eğitimi aynı zamanda deşifrenin gelişmesine, perdesiz ve nefesli çalgılarda entonasyon
temizliğine de yardımcı olmaktadır. Belirli bir süre ihtiyacı duyulan bu eğitimde, kişinin
yaşı ne olursa olsun çalgı derslerine başlamadan önce bir süre bu eğitimden belirli kurallar
oluşturularak geçmesi gerektiği düşünülmektedir.
Before the musical education, all candidates must be take study on ear
training. In that article, try to explained how to study on chromatic scales in that education
style, one voice to four voice. This chromatic ear training technic is try to explaing with
different examples in that study. Expecially all musicians think that training system
important on the instruments intonation problems. Intonation problems start at young age
and without eartraining, players have a big problems in the future. In the modern times,
music education centers give ear training education first. After this education, candidates
will be good at sight-reading and instrument playing. Infact, Professional musicians think
on that training must be taken from the starting to instrument playing. Also all music
student candidates need a good intonation on their instrument and a good solfege and this
materials start with good ear training. Infact, brass, woodwind and string instrument players
must know the notes voices because they haven’t got keyboard on their instruments.