Beykoz Akademi Dergisi, cilt.13, sa.2, ss.316-333, 2025 (TRDizin)
Bu çalışmada, Türkiye’nin ihracat çeşitlendirmesi için hedeflenmesi gereken ürünler ortaya konmaktadır. Yüksek kompleksiteye sahip ürünler, ihracat çeşitlendirmesine önemli katkı sağlayabilir, ancak Türkiye'nin mevcut ihracat sepetinden uzak olabilirler. Bu nedenle, hangi ürünlerin hedefleneceğini belirlemek için Türkiye’nin mevcut ihracat sepetine olan yakınlık ile kompleksitenin değişik kombinasyonları kullanılmıştır. Daha yavaş ama mevcut ürün yapısıyla daha uyumlu ve güvenli bir dönüşüm için yakınlığa daha çok ağırlık verilebilir, daha hızlı ve fakat daha riskli bir dönüşüm için kompleksitenin ağırlığı arttırılabilir. Böylece, çalışma farklı politika hedefleri için farklı ürün hedefleri sunmaktadır.