Okuma Kültürünün Kazandırılmasında Kütüphane Yaz Okuma Programları


Yılmaz M.

Okuma Kültürü ve Kütüphaneler, Mehlika Karagözoğlu, Editör, Hiperyayın, İstanbul, ss.181-196, 2021

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2021
  • Yayınevi: Hiperyayın
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Sayfa Sayıları: ss.181-196
  • Editörler: Mehlika Karagözoğlu, Editör
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Kütüphane yaz okuma programları, halk ve çocuk kütüphaneleri tarafından yaz ayları boyunca çocukların okuma becerilerine ve etkinliklerine yardımcı olmak için sunulan programlardır.

Kütüphaneler tarafından sunulan bu programlar, okul temelli eğitimde kesintiye yol açan yaz dönemlerinin, çocukların okuma becerilerinin korunmasına ve gelişimine olan olumsuz etkisini de yok edebilir.

Böylece bu programlara katılan çocukların, sonbaharda okula geri döndüklerinde öğrenmeye hazır, okuma zevkleri artmış, okumaya daha motive olmuş ve hatta okuma başarıları ve becerileri gelişmiş bir durumda olmaları beklenir.

Bu araştırmamızda, kütüphane yaz okuma programlarının çocukların okuma becerilerini güçlendirdiği, okullarda akademik başarılarını artırdığı ve onların yaşam boyu öğrenenler olmalarına önemli katkılar sağlayacakları varsayımından hareket edilmiştir.

Belgesel analiz yönteminden yararlanarak ele aldığımız bu araştırmanın temel amacı, çocukları çeşitli aktiviteler ile yaz aylarında eğlence amaçlı okumaya teşvik etmek ve çocuklara öğretmenleri olmadan yaşıtları ve kütüphanecilerle birlikte kitaplar hakkında konuşma ve okuma fırsatı sağlama hedefi güden kütüphane yaz okuma programlarını irdelemek ve bunların önemini vurgulamaktır.

 Sonuç olarak bu araştırmamız göstermiştir ki halk ve çocuk kütüphanelerinin, yaz okuma programları sunmak suretiyle çocukların okul performanslarındaki başarı ile ilgili açıklarını kapatmada önemli bir rol oynayabilme potansiyelleri vardır.

Kütüphane yaz okuma programları, halk ve çocuk kütüphaneleri tarafından yaz ayları boyunca çocukların okuma becerilerine ve etkinliklerine yardımcı olmak için sunulan programlardır.

Kütüphaneler tarafından sunulan bu programlar, okul temelli eğitimde kesintiye yol açan yaz dönemlerinin, çocukların okuma becerilerinin korunmasına ve gelişimine olan olumsuz etkisini de yok edebilir.

Böylece bu programlara katılan çocukların, sonbaharda okula geri döndüklerinde öğrenmeye hazır, okuma zevkleri artmış, okumaya daha motive olmuş ve hatta okuma başarıları ve becerileri gelişmiş bir durumda olmaları beklenir.

Bu araştırmamızda, kütüphane yaz okuma programlarının çocukların okuma becerilerini güçlendirdiği, okullarda akademik başarılarını artırdığı ve onların yaşam boyu öğrenenler olmalarına önemli katkılar sağlayacakları varsayımından hareket edilmiştir.

Belgesel analiz yönteminden yararlanarak ele aldığımız bu araştırmanın temel amacı, çocukları çeşitli aktiviteler ile yaz aylarında eğlence amaçlı okumaya teşvik etmek ve çocuklara öğretmenleri olmadan yaşıtları ve kütüphanecilerle birlikte kitaplar hakkında konuşma ve okuma fırsatı sağlama hedefi güden kütüphane yaz okuma programlarını irdelemek ve bunların önemini vurgulamaktır.

 Sonuç olarak bu araştırmamız göstermiştir ki halk ve çocuk kütüphanelerinin, yaz okuma programları sunmak suretiyle çocukların okul performanslarındaki başarı ile ilgili açıklarını kapatmada önemli bir rol oynayabilme potansiyelleri vardır.