Okuma Kültürü ve Kütüphaneler, Mehlika Karagözoğlu, Editör, Hiperyayın, İstanbul, ss.181-196, 2021
Kütüphane yaz okuma programları,
halk ve çocuk kütüphaneleri tarafından yaz ayları boyunca çocukların okuma
becerilerine ve etkinliklerine yardımcı olmak için sunulan programlardır.
Kütüphaneler tarafından sunulan
bu programlar, okul temelli eğitimde kesintiye yol açan yaz dönemlerinin,
çocukların okuma becerilerinin korunmasına
ve gelişimine olan olumsuz
etkisini de yok edebilir.
Böylece bu programlara katılan
çocukların, sonbaharda okula geri döndüklerinde öğrenmeye hazır, okuma zevkleri
artmış, okumaya daha motive olmuş ve hatta okuma başarıları ve becerileri
gelişmiş bir durumda olmaları
beklenir.
Bu araştırmamızda, kütüphane yaz
okuma programlarının çocukların okuma becerilerini güçlendirdiği,
okullarda akademik başarılarını artırdığı ve onların yaşam boyu öğrenenler
olmalarına önemli katkılar sağlayacakları varsayımından hareket edilmiştir.
Belgesel analiz yönteminden
yararlanarak ele aldığımız bu araştırmanın temel amacı, çocukları çeşitli
aktiviteler ile yaz aylarında eğlence amaçlı okumaya teşvik etmek ve çocuklara
öğretmenleri olmadan yaşıtları
ve kütüphanecilerle birlikte kitaplar hakkında konuşma ve okuma fırsatı sağlama
hedefi güden kütüphane yaz okuma programlarını irdelemek
ve bunların önemini vurgulamaktır.
Sonuç olarak bu araştırmamız göstermiştir ki
halk ve çocuk kütüphanelerinin, yaz okuma programları sunmak suretiyle
çocukların okul performanslarındaki başarı ile ilgili açıklarını kapatmada önemli bir rol oynayabilme potansiyelleri
vardır.
Kütüphane yaz okuma programları,
halk ve çocuk kütüphaneleri tarafından yaz ayları boyunca çocukların okuma
becerilerine ve etkinliklerine yardımcı olmak için sunulan programlardır.
Kütüphaneler tarafından sunulan
bu programlar, okul temelli eğitimde kesintiye yol açan yaz dönemlerinin,
çocukların okuma becerilerinin korunmasına
ve gelişimine olan olumsuz
etkisini de yok edebilir.
Böylece bu programlara katılan
çocukların, sonbaharda okula geri döndüklerinde öğrenmeye hazır, okuma zevkleri
artmış, okumaya daha motive olmuş ve hatta okuma başarıları ve becerileri
gelişmiş bir durumda olmaları
beklenir.
Bu araştırmamızda, kütüphane yaz
okuma programlarının çocukların okuma becerilerini güçlendirdiği,
okullarda akademik başarılarını artırdığı ve onların yaşam boyu öğrenenler
olmalarına önemli katkılar sağlayacakları varsayımından hareket edilmiştir.
Belgesel analiz yönteminden
yararlanarak ele aldığımız bu araştırmanın temel amacı, çocukları çeşitli
aktiviteler ile yaz aylarında eğlence amaçlı okumaya teşvik etmek ve çocuklara
öğretmenleri olmadan yaşıtları
ve kütüphanecilerle birlikte kitaplar hakkında konuşma ve okuma fırsatı sağlama
hedefi güden kütüphane yaz okuma programlarını irdelemek
ve bunların önemini vurgulamaktır.
Sonuç olarak bu araştırmamız göstermiştir ki
halk ve çocuk kütüphanelerinin, yaz okuma programları sunmak suretiyle
çocukların okul performanslarındaki başarı ile ilgili açıklarını kapatmada önemli bir rol oynayabilme potansiyelleri
vardır.