7th International Symposium for Architect Sinan, Edirne, Türkiye, 28 - 29 Nisan 2011, ss.238-244
Mimar olma sürecinin temellerinin atıldığı ilk yıl mimari tasanm stüdyoları, mimarhk eğitiminin en
önemli parçasıdır. Mimarlık eğitimi önçesi farklı yön ve kalitelerde eğitim almış, farkh toplumsal altyapılardan
gelen ve henüz mimari görüşleri de oluşmamış bireylerin bir aradahğı tasanm stiidyolarının zenginliğini ve aynl
zamaıda zorluğunu ortaya koyar. Diğer taraftan iletişim ve etkileşimin en yoğun yaşandığı stiidyo ortamları
günümüzün mimarlık eğitimi sorgulamaları içinde kuşkusuz odak noktasıdır. Bunun paralelinde mimari tasanm
stiidyo ortamının kendi iç dinamikleri ve devingenliği sürekli 'yeni' yi aramayı ve sorgulamayı gerekli
kılmaktadır. Bu çok bileşenli yapı içinde yeniyi üretilebilir kılmak ve yeni durumlara uygulayabilir hale getirmek
stüdyo ortamlannın yapılandırılmasında önemli bir etken olmaktadır. Bu dinamik ortam içinde Trakya
Üniversitesi Mimarlık Bölümünde öğı,encinin algı düzeyinin arttırrlması, akıl-göz-eli birlikte çalıştırabilmesi,
soyut kavramdan somuta geçebilmesi ve görsel ifadeyi kurabilme yetisinin kazandınlması için her yıl yenilenen
ve geliştirilen temalar kurgulanmaktadır. Bu bildiride 20l0-20l| öğretim yılı giz yanylı mimari projeye giriş
stiidyosunda gerçekleştirilen deneyim paylaşılmaktadır.
Constructing the foundations of the process of becoming architect, the first year architectural design
sludio is the most important part ofarchileclural education. Conlemporary architectural design studios lend to
move towards new approaches in which the process and method is shared with students and they experience
more freedom during their education. Employing a similar dynamic approach, the Department of Architeclure at
Tralqıa University develops new themes every year in order to increase the cognitive capacities of students, to
encourage them to work their minds, eyes and hqnds in coordination, and to develop their abiliQ in transition
from abstract to concrete and in the production oflhe visınl expression oftheir ideas. This stuğı is based on the
experience ofthe first year design studio students during the fall semestre ofthe 20l0-20l ] education periods.
Students used their own "trace" as a point ofdeparture. The purpose is to encourage students to question their
own process ofcreaiion and seekfor uniqueness in their answers