Erciyes İletişim Dergisi Akademia, cilt.2, sa.2, ss.82-92, 2011 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmada basında özdenetimin oluşması ve uygulanmasına, sosyal sorumluluk anlayışı çerçevesinde değinilmiştir. Dolayısıyla özdenetim uygulaması, sosyal sorumluluk anlayışının içerisinde oluşan bir reflekstir. Bu nedenle çalışmada, öncelikle sosyal sorumluluk anlayışının oluşum süreci ve amaçları ele alınmış daha sonra özdenetim kavramının tanımlanması amaçlanmıştır. Diğer bir taraftan günümüz Türkiye’sinde var olan özdenetim uygulamalarından, Basın Konseyi, ombudsmanlık (Okur Temsilciliği) ve kurumsal özdenetim çabaları bağlamında basın kuruluşlarının kendi ahlak kurallarına değinilmiştir. Örnek olarak Doğan Medya Grubu Meslek İlkeleri seçilmiştir. Bu incelemede söz konusu özdenetim uygulamalarının tarihçesine ve bugünkü durumlarına da değinilmiştir. Veri toplama tekniği olarak, kaynak tarama yöntemi kullanılan çalışmanın sonuç bölümünde ise, konular hakkında değerlendirmeler ve düşünceler yer almaktadır.
In this study, the formation
and implementation of self-control were discussed within the framework of
social responsibility. So self-control application is a reflex that occurs in
social responsibility mentality. Therefore, first the formation process was discussed
then the concept of self-control was defined. On the other hand, press
associations’ own ethics were mentioned, in the context of Press council,
ombudsman and institutional self-control efforts, which are the self-control
applications existing in nowadays Turkey. For an example, Work Principles of Dogan
Media Group was chosen. History of self-control applications and their today’s
situations were also mentioned in this research. Source scanning method was
used as the data gathering of this study. Reviews and thoughts about issues
were in the last chapter.