Uluslararası Pazarlama


Yolaç G.

Satınalma: Satınalma ve Tedarik Zinciri Yöneticileri Dergisi, sa.142, ss.34, 2024 (Hakemsiz Dergi)

Özet

Günümüz dünyasında işletmelerin küresel pazarlara yönelmeden, bu pazarlarda faaliyette bulunmadan varlıklarını sürdürmeleri her geçen gün daha zor hâle gelmektedir. İşletmeler, uluslararası pazarlama faaliyetlerine komşu ülkelerle yapılan ticaretle başlamakta, zamanla pazarlama tecrübeleri arttıkça uluslararası pazarlara açılmakta ve daha fazla pazarda faaliyette bulunmaktadırlar. Bu bağlamda ele alındığında işletmelerin küresel pazarlara açılarak elde edebileceği çok fazla yarar ya da fırsattan söz edilebilir. Söz konusu fırsatlar ve yararlar, işletmelerin küresel pazarlara girmelerinin ana sebeplerini oluşturmaktadır. Bunların başında satış hacmi, satış potansiyeli ve kâr güdüsü yatmaktadır. Böylece işletmelerin varlıklarını sürdürmeleri daha kolay hâle gelmektedir. Ayrıca hem ev sahibi hem de faaliyette bulunulacak ülkelerin işletmelere sağladıkları kolaylıklar, teşvikler de önemli başka nedenler arasındadır. Ülke içinde pazarın daralması, talebin düşmesi de işletmelerin küresel pazarlarda faaliyetlerde bulunmasında önemli bir rol oynamaktadır. Dış pazarların düşük üretim maliyetleri, rekabet avantajı sağlayan yeni teknoloji ve uzmanlık bilgisi sunmaları da kayda değer sebepler arasındadır. Bunların yanı sıra, satın alma gücü yüksek ülkelerde faaliyette bulunan işletmeler fiyatların yüksekliği nedeniyle daha fazla kâr elde etme imkânlarına sahip olmaktadır.