Teknolojik gelişmelerin hızlanması yapay zekânın günlük yaşamdaki kullanım alanını genişletmiştir. Bu gelişmelerle birlikte birçok sektörde olduğu gibi turizm sektörünün önemli bir parçası olan otel işletmelerinde de yapay zekâya olan ilgi artmıştır. Bu durum göz önünde bulundurularak otel işletmelerinde yapay zekâ kullanımını irdelemek maksadıyla bu araştırma yapılmıştır. Bu araştırmanın önemi otelcilik sektörü gibi rekabetin yoğun yaşandığı ve insan emeğinin muazzam miktarda ön planda olduğu bir sektörde yapay zekâ kullanımı araştırmaktır. Ayrıca otel işletmelerine yapay zekâ konusunda destek sunan birden fazla paydaştan verilerin toplanıyor olması bir diğer önemli noktadır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden görüşme yöntemi kullanılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın evreni, otel işletmelerine zekâ desteği sunan tüm dijital firmalardır. Örneklemi ise otel işletmelerine yapay zekâ desteği sunan çevrimiçi seyahat acentaları, mülk yönetim sistemi sunan firmalar ve teknoloji firmalarıdır. Bu araştırma için toplam 10 kişi ile görüşme yapılmıştır. Görüşmelerde elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda literatüre fayda sağlayacak sonuçlar elde edilmiş olup, araştırmacılara gelecek çalışmalar için öneriler sunulmuştur.
The acceleration of technological developments has expanded the area of use of artificial intelligence in daily life. In parallel with these developments, interest in artificial intelligence has increased in hotel businesses, which are an important part of the tourism sector, as in many other sectors. Considering this situation, this research was conducted to examine the use of artificial intelligence in hotel businesses. The research is important in terms of providing suggestions that can guide hotel managers regarding artificial intelligence investments. In- depth interview method, which is one of the qualitative research methods, was used in the research. Data was collected through a semi-structured interview form. The universe of the research is all digital companies that provide artificial intelligence support to hotel businesses. The research sample is online travel agencies that provide artificial intelligence support to hotel businesses, companies that provide property management systems and technology companies. A total of 10 people were interviewed for this research. The data obtained from the interviews were analyzed using the content analysis method. As a result of the research; findings that will contribute to the literature on the integration methods of artificial intelligence solutions into hotel management systems, the areas of use of these services in hotel businesses, their costs and the contributions of employees to business processes were reached. In line with these findings, some suggestions were made to hotel business managers regarding business efficiency and competitive advantage; and suggestions were also presented to researchers for future research.