Açık ve Kapalı Mod TBM’lerin Performans karşılaştırması: Üsküdar-Ümraniye- Çekmeköy Metrosu Örneği


OCAK İ., EKER H., ASLAN R., MARTİNOĞLU S., NAMLI M., PEKİN A.

Türkiye 24. Uluslararası Madencilik Kongresi ve Sergisi, Antalya, Türkiye, 14 - 17 Nisan 2015, ss.463-467

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Antalya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.463-467
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy metro projesi, toplam 20 km uzunluğunda ana hat
tünelleri ve 16 adet istasyonu olan bir projedir. Proje Mart 2012 tarihinde başlamış olup
yapımı devam etmektedir. Proje sahibi İstanbul Büyükşehir Belediyesi olup yüklenici Doğuş İnşaat ve Ticaret AŞ’dir. Ana hat tünelleri 4 adet TBM ile kazılmaktadır.
Bu çalışmada, Çarşı-Ümraniye istasyonları arasındaki Hat 1 ve Hat 2 tünellerinde açık ve
kapalı modda çalışan TBM’lerin performansı incelenmiş ve birbiriyle karşılaştırılmıştır.
Ayrıca TBM’lerde yaşanan sorunlar sınıflandırılmıştır.

Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy metro Project has total 20 km long main line tunnel and is a project with 16 stations. The project started on March 2012 and is still underconstruction. The project owner is Istanbul Metropolitan Municipality and contractor is Dogus Construction Corporation. Mainline tunnels have been excavated with 4 TBM.
In this study, the performance of the TBMs were examined and compared with each other running in the open and closed modes on line 1 and line 2 between Çarşı-Ümraniye stations. It is also classified the problems experienced in the TBMs.