Eğitimde Bilişim Teknolojileri Kullanılması: Kimyada Su Döngüsü,


Creative Commons License

Para D., AYVAZ REİS Z.

Akademik Bilişim '09, Şanlıurfa, Türkiye, 11 - 13 Şubat 2009, cilt.1, sa.1, ss.181-187

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Basıldığı Şehir: Şanlıurfa
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.181-187
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

 Günümüzde öğretim ortamlarının etkililiği ve öğrencilerin öğrenme başarısındaki etkileri üzerinde yoğun araştırmalar yapılmaktadır. “Klasik sınıf ortamında verilen öğretimin kısıtlı yönleri yeni öğretim ortamları ile nasıl gidermelidir?” ya da “Yeni öğretim ortamları klasik sınıf ortamının yerini alabilir mi?” sorularının yanıtı aranmaktadır. Yeni öğretim ortamlarından biri de son on yıla damgasını vuran ve daha da gelişerek önemli bir öğretim ortamı olma yolunda ilerleyen bilişim teknolojileri kullanılan öğretim ortamıdır. Bu çalışmada; ders materyali hazırlamada bilgisayar kullanımı ve hazırlık esnasında dikkat edilmesi gereken hususlara değinilmiştir. Bu bilgiler ışığında kimyada su döngüsü konusu Bilgi teknolojisinden yararlanılarak öğrencilere anlatılmak üzere hazırlanmıştır.

 Currently, many research are being performed on the effectiveness and influence of teaching medium on the students. The answers to the questions “How can the deficincies of classic type of classroom education be corrected by the modern technics?” or “Can the new classroom medium take the place of the classic one?” are sought. One of the newly developed education medium includes the utilization of information technologies which has been very effective for the last decade and proved itself to be very promising for the future. In this research, issues such as the use of computers in preparing lecture material and the particular points which reqiure attention during the preparation are under focus. With the help of information gathered, the subject “Water Cycle in Chemistry” is prepared to be presented to the students using information technology.