III. Ulusal Ormancılık Kongresi: 150. Yılında Türkiye’de Ormancılık Eğitimi, Ankara, Türkiye, 1 - 04 Mart 2008, cilt.1, ss.183-190
Bu araştırma, Orman Fakültelerinde yapılmakta olan ve eğitim-öğretim programının bir parçası haline gelmiş bulunan teknik gezilerin öğrencilerin çeşitli konulardaki düşüncelerine ne şekilde etki ettiğini saptamak üzere yapılmıştır.
Bu amaçla, 2005-2006 öğretim yılında Orman Mühendisliği ve Peyzaj Mimarlığı Bölümleri teknik gezilerine katılan toplam 146 öğrenciye, teknik gezi öncesinde ve sonrasında aynı sorulardan oluşan anket uygulaması yapılmış ve verilen yanıtlar karşılaştırılmıştır. Elde edilen sonuçlar göstermektedir ki, teknik gezi pek çok önemli konuda öğrencilerin düşüncelerinde değişikliğe yol açmaktadır.