Yeni Anadolu Yayıncılık, İstanbul, 2024
Türkiyede
ilk Kore dili eğitim kurumu olan Ankara üniversitesi 1988 yılında açıldıktan
sonra 1998 yılında Erciyes üniversitesi ve 2016 yılında İstanbul üniversitesi
olarak günümüzde Türkiye’de 3 üniversitede gelişmiş Kore dili ve Edebiyatı eğitimi
için yeni dönem başlamıştır. Bu durumda Türkiye’de yapılan Kore dili
eğitimi için artık daha kapsamlı çalışmalar sürdürebilir ve bu çalışma bu yeni
dönem sayesinde gerçekleştirilebilir.
Türkçe ve
Korece çok benzediği için Korece öğrenirken Türkçe’ye göre öğrencilerin
beklentilerinden kaynaklanan çok hata vardır. Aynı dil grubu olmasına rağmen bu
çalışma, Karşılaştırmalı yapıya göre net bir şekilde farklılığı ve bezerlikleri
iyice tanıyıp buna dayanan öğretim sırası ve öğretim modeli kurması, şimdiye
kadar yapılan teorik Karışlaştırmalı analiz çalışmalarının sınırını aşıp pratik
ve gerçekçi bir eğitim için önemli bir adım atmaktadır.
Tezi
tamamlamamda gönülden destek veren ve bütün yardımlarını esirgemeyen Sayın
Prof. Dr. Mahmut Ertan Gökmen’e içtenlikle teşekkür ediyorum. Çalışmam için
ihtiyacım olanlara cömertçe izin verdiği için Sayın Prof. Dr. S. Göksel Türközü
ve çalışmanın daha verimli olması için doğru öğütler veren Doç. Dr. Pınar
Altundağ’a da içtenlikle teşekkürlerimi sunuyorum. Ayrıca çalışma
için büyük yardımlar olan Dr. Eunmi Yu’ye içtenlikle teşekkürlerimi sunuyorum.
Öğr.Gör. S. Yeşim Ferendeci, Dr. Junghye Lee, Dr. Dursun Eşsiz’a da içtenlikle
teşekkürlerimi sunuyorum. Çalışmama gönülden katılan melek gibi sevimli
öğrencilerimize ve Arş.Gör.Yasin Taşdemir, Nuray Nurhan Beyza Tuğçe Toraman’a da içtenlikle
teşekkürlerimi sunuyorum. Uzun zaman sabır gösteren harika eşim ve kızlarıma da
içtenlikle teşekkürlerimi sunuyorum. Hasta bir durumdayken gönülden
destek veren ebeveynlerime de sevgi ve saygılarımı sunuyorum. Her şeyden önce
her şeyi mümkün kılana övgülerimi ve minnettarlığımı sunuyorum.
YANG, Soyoung
Ankara, 2023
Türkiyede
ilk Kore dili eğitim kurumu olan Ankara üniversitesi 1988 yılında açıldıktan
sonra 1998 yılında Erciyes üniversitesi ve 2016 yılında İstanbul üniversitesi
olarak günümüzde Türkiye’de 3 üniversitede gelişmiş Kore dili ve Edebiyatı eğitimi
için yeni dönem başlamıştır. Bu durumda Türkiye’de yapılan Kore dili
eğitimi için artık daha kapsamlı çalışmalar sürdürebilir ve bu çalışma bu yeni
dönem sayesinde gerçekleştirilebilir.
Türkçe ve
Korece çok benzediği için Korece öğrenirken Türkçe’ye göre öğrencilerin
beklentilerinden kaynaklanan çok hata vardır. Aynı dil grubu olmasına rağmen bu
çalışma, Karşılaştırmalı yapıya göre net bir şekilde farklılığı ve bezerlikleri
iyice tanıyıp buna dayanan öğretim sırası ve öğretim modeli kurması, şimdiye
kadar yapılan teorik Karışlaştırmalı analiz çalışmalarının sınırını aşıp pratik
ve gerçekçi bir eğitim için önemli bir adım atmaktadır.
YANG, Soyoung
Ankara, 2023