Asos Journal, no.37, pp.76-110, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Bu makale Türkiye’de, Suriyeli çocukların eğitimi ile ilgili kamu politikaları inşa sürecindeki sorunları ve çözüm önerilerini merkeze alan bir araştırma projesinin ve- rileri üzerine inşa edilmiştir. Makalede, ilgili literatür ve yürütülmüş olan proje bul- gularından hareketle Türkiye’de Suriyeli mülteci çocukların eğitimi ile ilgili temel sorun alanları ortaya konmuş ve çözüme yönelik öneriler sıralanmıştır. Bu önerilerin günümüzün değişen ihtiyaçlarına yönelik olarak Türkiye’nin eğitim politikası açı- sından dikkate alınması, gün geçtikçe karmaşıklaşan göç hareketleri karşısında dev- letin gereken kamu politikalarını oluşturabilmesi açısından da önemlidir. Çalışmanın temel iddiası eğitimin yurttaşa yönelik bir kamu hizmeti olmasının ötesinde bir “hak” olarak ele alınması gerektiğidir. Türkiye’nin gelecekteki toplumsal huzur ve refahı üzerinde önemli etkileri olacak Suriyeli mülteci çocuklara yönelik eğitim politikala- rının inşasında, sorun odaklı, kısa vadeli bakış açısının ötesinde kişileri (mülteci/göç- men çocukları) odağına alan bir bakış açısı hâkim olmalıdır.