YENİ KURULAN ÜNİVERSİTELERİN AMBLEM VE LOGOLARININ GRAFİK TASARIM YÖNÜNDEN ANALİZİ


Creative Commons License

ÖZSOY S. A. , TUNCAY B., UĞUR E.

Ulak Bilge Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.5, ss.1643-1661, 2017 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

  • Cilt numarası: 5 Konu: 16
  • Basım Tarihi: 2017
  • Dergi Adı: Ulak Bilge Sosyal Bilimler Dergisi
  • Sayfa Sayıları: ss.1643-1661

Özet

Bir üniversitenin hedefi sahip olduğu insan kaynakları ve fiziki alt yapısı ile kaliteli bir eğitim kurumu olmaktır. Yeni bir üniversitenin; kaliteli eğitim yapısını oluşturmuş üniversiteler düzeyine doğru yolculuğunda çok farklı kulvarlarda yapması gereken sorumlulukları vardır. Bu sorumluluklardan biri ve ilki, kurumsal kimlik oluşturmaktır. Kurumsal kimliğin iki temel unsuru; amblem ve logodur. Yeni kurulan üniversitelerle birlikte üniversite sayısındaki artış, özgün ve kolay çağrışım yapacak etkili bir amblem ve logoya sahip olmayı gerektirmektedir.

Amblem ve logodan beklenen işlev, üniversite gibi bir kurumsal yapı olunca daha da önem kazanmaktadır. Çünkü üniversiteler, eğitim ve farklı faaliyetlerinden dolayı; birçok kurumla diyalog içindedir. Yeni üniversitenin sahip olduğu özelliklerden yola çıkarak ve ismine uygun etkin bir kurumsal kimlik oluşturması gerekmektedir. Bu nedenle yeni üniversitenin kuruluşunda yer alan yöneticilerin, amblem ve logonun profesyonel bir yapıda hazırlanmasını sağlama sorumluluğu vardır.

The goal of a university is to be a quality education institution with human resources and physical infrastructure. A new university has various responsibilities to fulfill in different areas in the direction of being one of institutions forming quality education structure. One of and the first one of these responsibilities is to gain a corporate identity. Two key elements of the corporate identity are emblem and logo. Along with the newly established universities, the increase in the number of universities requires to have an effective emblem and logo that will make a unique and easy association.

Due to the functional structure of the universities, the visibility effectiveness of the emblem and logo is high in all the documents given to the students and in dialogs with almost all institutions in the country. The function expected from the emblem and logo gains importance when an organizational structure is in question. It is a necessity to create an effective corporate identity in accordance with its name and the characteristics for a new university. For this reason, the administrators involved in the establishment of the new university are responsible for ensuring that the emblem and logo are prepared in a professional manner.