Pazarlama Analitiğinde Önem Derecelendirme ve Turf Analizi


Creative Commons License

Arıcıgil Çilan Ç.

in: İşletmecilikte Veri Analitiği ve Uygulamaları, Çiğdem Arıcıgil Çilan, Editor, Bidge Yayınevi, Ankara, pp.121-144, 2024

  • Publication Type: Book Chapter / Chapter Research Book
  • Publication Date: 2024
  • Publisher: Bidge Yayınevi
  • City: Ankara
  • Page Numbers: pp.121-144
  • Editors: Çiğdem Arıcıgil Çilan, Editor
  • Istanbul University Affiliated: Yes

Abstract

Günümüzde veri, iş ekosisteminde, sadece analizlerin hammaddesi olarak değil, işletmelerin aktif bilgi ortakları olarak da görülmektedir. Veri, veri tipine ve araştırmanın amacına uygun araştırma yöntemleri ile işlendiğinde iş süreçlerinde anlamlı değişimi sağlayan kullanılabilir içgörüler/bilgiler üretebilmektedir. Veri Analitiği olarak adlandırılabilecek bu sürecin önemi her geçen gün hızla artmaktadır. Rekabet gücünü ve karlılıklarını arttırmak isteyen işletmeler, Veri Analitiği yöntemlerini de kapsayan Yapay Zeka teknolojilerini aktif bir şekilde kullanmaktadırlar. İşletmelerin tüm disiplinlerinde kullanılan bu analitik/teknolojik yaklaşımlar; karar verme sürecinde objektif çıktılar/görseller sunmaktadır.