OTEL İŞLETMELERİ ÇALIŞANLARININ ÖĞRENEN ÖRGÜT ALGILARI: İSTANBUL’DA DÖRT VE BEŞ YILDIZLI OTEL İŞLETMELERİNDE BİR ARAŞTIRMA


AKOVA O., YILDIRIM Y., BAYRAM A.

Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.18, sa.2, ss.79-104, 2018 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Otel işletmelerinin yoğun rekabet ortamında faaliyet göstermesi ve hızla değişen dış çevre koşulları örgütlerin rekabetçi yeteneklerini artırmaları için öğrenen örgüte dönüşümlerini zorunlu kılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, dört ve beş yıldızlı otel işletmeleri çalışanlarının öğrenen örgüt algılarını belirlemektir. Araştırmada veri toplamak amacıyla İstanbul’da faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde 172 çalışana anket uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde T testi, Anova testi, Pearson Korelasyon Analizi ve LSD testlerinden faydalanılmıştır. Araştırma kapsamında, İstanbul’da faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinin öğrenen örgüt aşamasında olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
The fact that hotels operate in a highly competitive environment and rapidly changing external environmental conditions make it necessary for the learning organization transformations to increase the competitiveness of organizations. The purpose of this study is to determine the organizational perceptions of employees of four- and five-star hotel management employees. In order to collect data in the survey, 172 employees were surveyed in four and five star hotels operating in Istanbul. In the analysis of the obtained data, T test, Anova test, Pearson Correlation Analysis and LSD tests were used. Within the scope of the research, four and five star hotels operating in Istanbul are in the learning organization stage.