Implementation of Distance Education to the Faculty of Theology Teaching Practices Lesson During the Covid-19 Pandemic: An Exemplary Application Model


Creative Commons License

Koç A.

Milli Egitim, cilt.49, sa.1, ss.851-857, 2020 (Scopus) identifier identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 49 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2020
  • Doi Numarası: 10.37669/milliegitim.770561
  • Dergi Adı: Milli Egitim
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Scopus, TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.851-857
  • Anahtar Kelimeler: Coronaviruses, Covid-19, Distance Education, Faculty of Theology, Pandemic, Religious Education, Teacher Training, Teaching Practice
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Covid-19 sürecinde öğretmenlik uygulaması dersinin uzaktan eğitimle yapılmasına yönelik bir model ortaya koymayı amaçlayan bu çalışmada, Yakın Doğu Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi son sınıf öğrencileri olan öğretmen adayları, on bir haftalık uzaktan eğitim sürecinin altı haftasını gözlem yaparak, beş haftasını öğrencileriyle uzaktan eğitim uygulaması yaparak tamamlamışlardır. Öğretmen adaylarının ve öğrencilerinin uzaktan eğitim ile algıları, din derslerinin uzaktan eğitim yoluyla verilmesi ile ilgili deneyimleri, bu kapsamda geliştirilen modele yönelik düşünceleri eğitimciler, araştırmacılar ve uygulayıcılar açısından önem arz etmektedir. Uygulama sonrası yapılan araştırmaya 150 öğrenci ve 26 öğretmen adayı katılmıştır. Karma yöntemle gerçekleştirilen araştırma 2020 yılında yapılmıştır. Nicel boyutta anket formu, nitel boyutta yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; öğrencilerin uzaktan eğitim yoluyla aldıkları din derslerinin etkililiğine ve verimliliğine yönelik algılarının tam düzeyde olduğu, kız öğrencilerin ve evinde çalışma odası olan öğrencilerin diğer öğrencilere göre uzaktan eğitimle yapılan din derslerini daha verimli buldukları belirlenmiştir. Öğrencilerin uzaktan eğitimde kendilerini daha rahat hissettikleri, soru sorma ve cevap verme hususunda kendilerini daha iyi ifade ettikleri ancak derse motive olma konusunda sıkıntılar yaşadıkları gözlemlenmiştir. İlâhiyat fakültelerinde öğretmen adaylarına yönelik “Açık ve Uzaktan Öğrenme” dersi verilebilir. Böylelikle din derslerinin uzaktan eğitim yoluyla verilmesi ile ilgili yeterlik ve becerilerin geliştirilmesi, ilgili materyal ve etkinlik tasarımı yapılması sağlanabilir.

This research aims to present a model for teaching practice lesson with distance education in Covid-19 process. Prospective teachers, who are senior students of the Near East University Faculty of Theology, completed eleven weeks of distance education by observing and practicing distance education with their students. The perceptions of pre-service teachers and students with distance education, their experiences about teaching practice lessons (Religious culture and ethics lesson, Arabic and Imam Hatip High School Vocational lessons) through distance education, their opinions about the model developed in this context are important. 150 students and 26 teacher candidates participated in the research conducted after the application. The research carried out by the mixed method was carried out in 2020. A quantitative questionnaire form and a qualitative semi-structured interview form were used. According to the research results, it has been determined that students’ perceptions about the effectiveness and efficiency of the teaching practice lessons they take through distance education are at a complete level. It was observed that students felt more comfortable in distance education, expressed themselves better in asking questions and answering, but had diffjiculties in motivating the lesson. “Open and Distance Learning” course can be given to prospective teachers in theology faculties.