Hemşirelik Eğitiminde Yeterliliğin Sağlanması İçin Yeni Bir Yaklaşım: Rehber Hemşire (Koçluk) Sistemi


Creative Commons License

AY F.

Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, cilt.2, ss.52-65, 2007 (Hakemli Üniversite Dergisi)

  • Cilt numarası: 2 Konu: 4
  • Basım Tarihi: 2007
  • Dergi Adı: Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi
  • Sayfa Sayıları: ss.52-65

Özet

Hemşireler genel bakımdan kanser ve palyatif bakım gibi özel alanlara kayarken, bu
geçiş sırasında rollerinde birçok değişim ile yüz yüze gelmişlerdir. Rehber hemşire, bu
rol değişimi sırasında etkili bir destek mekanizması olarak tanımlanmıştır. Uygulama
alanında öğrencinin öğrenmesini kolaylaştırma, eğitim ve destekleme için rehber
hemşire sistemi kullanılmaktadır. Rehber hemşire öğrenme sürecine yardım eden
meslektaştır. Öğrenmede öğrencinin desteklenmesi hem eğitimciler hem de rehber
hemşireler için önemli bir işlevdir. Rehber hemşire sisteminin yapısı staj süresince
öğrenmede hemşire öğrencilerin bir destek mekanizması olarak desteklenmesidir. Bu
makalenin amacı, mezuniyet öncesi hemşirelik eğitiminde rehberin rollerini belirlemek
ve tartışmaktır. Ayrıca, rehber hemşirenin yapısını ve hemşirelik okulları
müfredatlarında uygulamalarda yeterlilik için uygulanmasını açıklamak,
uygulamaların geliştirilmesinde bireysel eğitimcinin önemli rollerini açıklığa
kavuşturmaktır.

While nurses moving from general care to specialist care like cancer and pallative
care, they face many challenges their role during these transition. Mentor nurse has
been defined as an effective support mechanism during their role transition. The system
of mentor nurse for supporting, teaching and facilitating student learning in the
practice setting has been used. Mentor nurse who can assist the learning process is a colleague. Supporting students to learn is an important function for both educators and
mentor nurses. The concept of mentorship is advocated as a support mechanism for
student nurse learning during practice placement. The purpose of this article is to
outline and discuss the mentoring role within pre-registration nurse education. In
addition, It aims to explore the concept of mentorship and its application to the fitness
for practice curriculum within a school of nursing and highligt the important roles that
personal tutors play in promoting practice.