LITERA, cilt.1, sa.24, ss.13-35, 2014 (Hakemli Dergi)
Bu makalenin amacı Jane Austen’in romanlarına ve romanlarında
kullandığı karakter, toplumsal yapı, tekrar eden konular ve hem eleştirilmesine
hem de övülmesine neden olan seçimlerine bakarak genel bir
giriş yaptıktan sonra Emma romanına odaklanarak, bireysel önyargı ve
yanlış yorumlamalar ve bunların sonucu olarak ortaya çıkan kaos ve dolayısıyla
düzenin sağlanması temalarını incelemektir. Bir bildungsroman
olarak da okunabilecek olan Emma’da, öncelikle ve özellikle başkarakter
Emma’nın ve diğer karakterlerin önyargıları, kurguları ve bu nedenlerle
yaptıkları hatalar, aydınlanmaları ve değişimlerini takip ederek romandaki
toplumsal yapı, sınıf farkları ve evlilik kurumu gibi konuların nasıl ele
alındığı çözümlenecektir.
Anahtar Kelimeler: Jane Austen, Emma, Jane Austen romanları ve
tekniği, toplumsal düzen, önyargı, erken on-dokuzuncu yüzyıl edebiyatı
This article aims to focus on Emma to investigate the themes of personal
prejudice and misinterpretations and the chaos that is led by them
and the reestablishment of order after a general introduction to Jane Austen’s
novels, her use of characters, social order, plot patterns and her both
criticized and praised preferences in her works. Following the prejudices,
fi ctions and mistakes caused by them, enlightenments and formations of
formerly and specifi cally the main character Emma and of other characters
in Emma, which can also be considered as a bildungsroman, it will be
interpreted how the social order, class distinctions and the institution of
marriage are taken up by Austen.
Keywords: Jane Austen, Emma, Austen’s novels and style, social
order, prejudice, early nineteenth century literature