18. Ulusal Turizm Kongresi, Mardin, Türkiye, 18 - 22 Ekim 2017, ss.827-835
Bu çalışma, üniversite öğrencilerinin boş zaman yönetimi becerileri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin varlığını sorgulamak amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, İstanbul’da bir üniversiteye bağlı Meslek Yüksekokulu’nda eğitim ve öğrenim hayatını sürdüren 140 üniversite öğrencisinden anket tekniği ile veriler toplanmış ve çalışma kapsamında belirlenen hipotez, uygun istatistiki analizler ile test edilmiştir. Çalışma sonuçları, öğrencilerin boş zaman yönetimi beceleri ile genel akademik not ortalamaları arasındaki ilişkinin varlığını ortaya koymaktadır. Çalışma sonuçları ayrıca, öğrencilerin genel akademik not ortalamaları artarken, boş zaman yönetimine yönelilik algılanının olumlu şekilde arttığını göstermektedir.