II. Nitel Araştırma Çalıştayı 2022, İzmir, Türkiye, 14 - 15 Ekim 2022, ss.1-10
Yönetim alanında çalışan akademisyenler yönetim eğitimini
çoğunlukla ana akım çalışmalar etrafında çerçevelerler. Ana akım perspektifi
sorgulamak aynaya bakma ediminin gerçekleştirilmesini gerektirir. Bu
araştırmada, “Akademisyenler olarak yönetim eğitimi konusunda yeterince
düşünümsel davranabiliyor muyuz?” sorusunu sorarak Cunliffe’in (2016) yönetim
eğitiminde eleştirel düşünümsellik çerçevesinde ortaya koyduğu üç odak
noktasını (varoluşçu, ilişkisel ve praksis) temel alıp, Reynolds’un (1999)
yönetim eğitiminde eleştirel pedagojinin karakteristikleri kapsamında önerdiği
soruları cevaplandırmaya çalışıyoruz. Bunu yaparken, bu çalışmanın
yazarlarından biri olan ve 2016-2017 eğitim-öğretim yılından itibaren her güz
yarıyılında lisans düzeyinde Yönetim ve Organizasyon dersini altı kez yürütmüş
olan bir akademisyenin deneyimlerini otoetnografik yöntemle aktarıyoruz.