YÖNETİM EĞİTİMİNİN DÜŞÜNÜMSEL PERSPEKTİFLE DEĞERLENDİRİLMESİ: ELEŞTİREL BİR OTOETNOGRAFİ DENEMESİ


Özbebek Tunç A., Zincir O.

II. Nitel Araştırma Çalıştayı 2022, İzmir, Türkiye, 14 - 15 Ekim 2022, ss.1-10

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İzmir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.1-10
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Yönetim alanında çalışan akademisyenler yönetim eğitimini çoğunlukla ana akım çalışmalar etrafında çerçevelerler. Ana akım perspektifi sorgulamak aynaya bakma ediminin gerçekleştirilmesini gerektirir. Bu araştırmada, “Akademisyenler olarak yönetim eğitimi konusunda yeterince düşünümsel davranabiliyor muyuz?” sorusunu sorarak Cunliffe’in (2016) yönetim eğitiminde eleştirel düşünümsellik çerçevesinde ortaya koyduğu üç odak noktasını (varoluşçu, ilişkisel ve praksis) temel alıp, Reynolds’un (1999) yönetim eğitiminde eleştirel pedagojinin karakteristikleri kapsamında önerdiği soruları cevaplandırmaya çalışıyoruz. Bunu yaparken, bu çalışmanın yazarlarından biri olan ve 2016-2017 eğitim-öğretim yılından itibaren her güz yarıyılında lisans düzeyinde Yönetim ve Organizasyon dersini altı kez yürütmüş olan bir akademisyenin deneyimlerini otoetnografik yöntemle aktarıyoruz.