Employee Motivation in Organizations Using Outsourcing: An Investigation in 5-Star Hotels in İstanbul


AKOVA O., TAŞKIRAN E.

ÖNERİ, cilt.7, sa.28, ss.59-72, 2007 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 7 Sayı: 28
  • Basım Tarihi: 2007
  • Dergi Adı: ÖNERİ
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.59-72
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Dış kaynak kullanımı, diğer endüstrilerde olduğu gibi, otel endüstrisinde de yaygın olarak tercih edilen bir yönetim stratejisi haline gelmiştir. İşgören motivasyonu ise, doğrudan işletmelerin üretkenliğini etkilediği için ayrıca önemlidir. Bu çerçevede hazırlanan bu araştırma, İstanbul’daki 5 yıldızlı otel işletmelerinde dış kaynak kullanımı yoluyla ve kadrolu olarak çalışan işgörenleri motive eden faktörleri belirlemeyi ve bu faktörlerin önem ve tatmin derecelerini saptamayı amaçlamaktadır. Ayrıca, bu iki farklı işgören grubunun demografik özellikleri ile onları motive eden faktörlerin önem ve tatmin dereceleri arasında bir ilişki olup olmadığı araştırılmıştır.Araştırma sonuçları, her iki işgören grubunun faktörlere verdikleri önem düzeylerinin hemen hemen aynı olduğunu gösterirken, tatmin düzeyleri bakımından kadrolu çalışanların dış kaynak yoluyla çalışanlara oranla daha yüksek olduğu ortaya koymuştur. Bu araştırma, dış kaynak kullanımı ve motivasyon literatürüne katkıda bulunduğu için önemlidir. Ayrıca, bu konuda çalışacak akademisyen ve araştırmacılara da yararlı olması beklenmektedir.
Outsourcing has become a commonly preferred management strategy in hotel industry like other industries. Employee motivation is also important for organizations since it directly effects the productivity of organizations. Within this frame, this article aims to identify and measure the importance levels and satisfaction levels of motivators of the employees working as permanent staff and via outsourcing in 5-star hotels in Istanbul. Also, it is investigated if there is a significant relation beetwen demographic characteristics of two categories of employees and importance level of motivators and satisfaction level of motivators.The results of the research indicated that the satisfaction levels of parmanent staff are completely higher than outsourcing staff while the importance level of each groups is mostly the same. This study is important since it contributes to the literature on outsourcing and employee motivation. It is also expected that the present study helps other academics and researches who examine this topic.