İletişim Çalışmaları, Aytekin İşman,Aydın Ziya Özgür,Mustafa Öztunç, Editör, Sakarya üniversitesi Yayınları, Sakarya, ss.172-190, 2020
Bu çalışmada; sosyal medyada kullanıcıların kendileri tarafından gerçekleştirilen
paylaşımların, bir markanın kaderini belirlemede ne kadar etkili olabileceği
gösterilmek istenmektedir. Sosyal medyada kendilerine ait hesaplardan, hiçbir şekilde
markaların istek ve arzusu dâhilinde gerçekleşmeyen, adeta bir destek veya boykot
hareketi gibi karşımıza kendiliğinden çıkan paylaşımlar ile bir markanın kâr zarar
durumuna etkileri hakkında da bilgiler verilmektedir.
Bu çalışmada markalar tarafından gerçekleştirilen pazarlama faaliyetlerinin nasıl
gerçekleştirildiği hakkında bilgiler aktarılmaktadır. Normal şartlarda bir markanın
veya ürünün tanıtımında izlenen yollar, çalışmaya konu olan UBER’in faaliyetleri,
yaşanan olaylar karşısında en etkili sosyal medya mecralarından olan Twitter’da
gerçekleşen kullanıcı paylaşımları sonrasında UBER açısından olayların nasıl
geliştiği anlatılmakta ve sosyal medyanın, bir markanın değerinde ne gibi etkiler
yaratabileceği açıklanmaya çalışılmaktadır.