Reklamda Çocuk


ERTEM T.

II. Medya Etik Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 1 - 04 Şubat 2012, ss.83-95

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Elazığ
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.83-95
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Günümüz reklamlarında çocuk öğesinin giderek daha fazla kullanılmaya başlandığını görmekteyiz. Bu durum ise reklamlarda çocuk kullanımının etik yönlerini dikkate almamıza neden olmaktadır. Buradan hareketle bu çalışmada reklamlarda çocuk kullanımı çerçevesinde konu ile ilgili yasal düzenlemelere yer verilerek çocukların istismar edilmesi sorununa değinilmiş ve konu bir reklam filmi örneğinde betimlenmeye çalışılmıştır.

Anahtar kelimeler: Reklam, çocuk, yasal düzenlemeler.

It can be seen that today children have started to be used more oftenly in advertisements. This situation has generated need to take into account the ethical concept of child usage. From this perspective this work has aimed to analyze the issue of child abuse including legal regulations related with the subject and this issue has been potrayed through an advertising film.

Key words: Advertisement, child, legal arrangements.