1. International Colosseum Scientific Researches And Innovation Congress, Rome, İtalya, 13 - 14 Ekim 2024, ss.260-268, (Tam Metin Bildiri)
İşletmelerin ürettiği ürünleri sadece yerel pazarlarda değil, aynı zamanda uluslararası pazarlarda da sunması işletmelere gelirlerini arttırmak, daha yüksek kar oranlarına ulaşabilmek için fırsatlar sunmaktadır. Artan teşvikler ve uluslararasılaşma fırsatları işletmeleri bu alanda çalışmalar yapmaları için cesaretlendirmektedir. Teknolojik gelişmeler sayesinde iletişimin ve ürünlerin lojistik süreçlerinin daha kolay ve hızlı sağlanabilmesi de bu alandaki çalışmaların artmasına destek olan diğer unsurlardır. Ürünlerin tanıtılması ve satış süreçleri uluslararası pazarlama kapsamında incelenmektedir. Uluslararası pazarlamada en önemli unsur farklı pazarlardaki farklı beklenti ve altyapıların değerlendirmesidir. Bu durumlar göz önünde bulundurulurken, temelde standardizasyon veya adaptasyon seçeneklerinden biri tercih edilmektedir. Girilmesi istenen pazar yerel Pazar ile benzer özellikler gösteriyorsa standardizasyon tercih edilip benzer pazarlama karması unsurları ile tüketicilere hitap edilebilirken; benzer olmayan pazarlarda adaptasyon stratejisinin tercih edilmesi firmalara avantaj sunmaktadır. Uluslararası pazarlama karması unsuru olarak tutundurma kapsamında; işletmeler ürün veya hizmetlerini hedef pazardaki potansiyel müşterilerine ürünlerin tanıtımını gerçekleştirmektedir. Bu alandaki uygulamalara bakıldığında firmaların özellikle ilk aşamada fuarları tercih ettikleri görülmektedir. Bu çalışma kapsamında da; yapı ürünleri sektöründe fuarlara katılımın bir tutundurma aracı olarak kullanılması süreç yaklaşımı ile incelenmektedir. Sunmuş olduğu avantajlar, dikkat edilmesi gereken unsurları da değerlendirerek incelenmektedir. İlk olarak yapı ürünleri sektörüne yönelik Türkiye ve dünyada düzenlenen fuarlar listelenmekte ve bu fuarlar hakkında bilgiler incelenmektedir. Bu bilgilerin nasıl değerlendirilmesi gerektiği ve katılım için fuarların hangi kriterlere göre değerlendirilmesi gerektiği üzerine durulmaktadır. Fuara katılım süreçleri hakkında genel bilgilere değinilmektedir. Fuarlarda potansiyel müşteriler ve rakiplerle aynı alanda ürünleri sergileme ve bu yolla karşılıklı iletişim geliştirme imkanına kavuşulmaktadır. Bu da sektörel gelişmeleri ve beklentileri takip edebilmek için önemli avantajlar sunmaktadır.
Marketing their products not only in local markets but also in international markets offers opportunities for businesses to increase their revenues and reach higher profit rates. Increasing incentives and internationalization opportunities encourage businesses to work in this area. The fact that communication and logistics processes of products can be provided easier and faster thanks to technological developments are other factors that support the increase in studies in this field. The promotion and sales processes of products are examined within the scope of international marketing. The most important element in international marketing is the assessment of different expectations and infrastructures in different markets. When considering these situations, basically one of the options of standardization or adaptation is preferred. If the market to be entered has similar characteristics with the local market, standardization can be preferred and consumers can be addressed with similar marketing mix elements, while in dissimilar markets, the adaptation strategy offers advantages to companies. Within the scope of promotion as an element of the international marketing mix, companies promote their products or services to potential customers in the target market. Looking at the practices in this field, it is seen that companies prefer fairs especially in the first stage. Within the scope of this study; the use of participation in fairs as a promotion tool in the building products sector is examined with a process approach. The advantages it offers are examined by evaluating the elements to be considered. Firstly, the fairs organized in Turkey and in the world for the building products sector are listed and information about these fairs is examined. It is emphasized how this information should be evaluated and according to which criteria the fairs should be evaluated for participation. General information about the processes of participation in fairs is mentioned. Exhibitions provide the opportunity to exhibit products in the same area with potential customers and competitors and to develop mutual communication in this way. This offers important advantages in order to follow sectoral developments and expectations.