Eğitim Hizmetlerindeki Dijital Dönüşümün Eğitim Eşitliğine Yansımaları: Covid 19 Pandemi Deneyimi


Özgül H. B., Çarboğa E., Susam N.

Eğitim Hizmetlerindeki Dijital Dönüşümün Eğitim Eşitliğine Yansımaları: Covid 19 Pandemi Deneyimi, Nihat Falay,Pınar Feyzioğlu Akkoyunlu,Botan Berker,Fahri Aral, Editör, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, ss.219-234, 2023

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2023
  • Yayınevi: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Sayfa Sayıları: ss.219-234
  • Editörler: Nihat Falay,Pınar Feyzioğlu Akkoyunlu,Botan Berker,Fahri Aral, Editör
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Eğitim, yarattığı pozitif dışsallıklar dikkate alındığında ekonomik, siyasi ve sosyal kalkınmışlığın altyapısı olarak gösterilebilir. Eğitim hizmetlerinin sosyo-ekonomik anlamda yarattığı dışsal faydaların yaygınlaştırılması ise eğitim hizmetlerine verilen önem ve bu hizmetlerin kalitesiyle ilişkilidir. Günümüzde teknolojide yaşanan yenilikler hiç kuşkusuz eğitim alanında da önemli değişikliklere neden olmuş, eğitim hizmetlerinin bilişim sistemleri ile entegre bir şekilde dijital olarak desteklenmesi ve kalitesinin arttırılması ön plana çıkarılmıştır. Diğer yandan, eğitimde dijital araçların kullanımı artsa da özellikle gelişmekte olan ve az gelişmiş ülkelerde internet, bilgisayar gibi dijital araçlara erişim konusundaki dezavantajlar eğitimde fırsat eşitsizliğini arttırmış ve üzerinde tartışılması gereken bir sorun haline gelmiştir. Bu çalışma, maliye literatüründe kamusal bir mal olarak ele alınan eğitim hizmetlerindeki dijital dönüşümün eğitim eşitliği üzerindeki etkisini ve COVID 19 Pandemi sürecinde yaşanan deneyimleri değerlendirmek için hazırlanmıştır. Çalışmada ilk olarak maliye alanında pozitif dışsallıklar arasında yer alan eğitim hizmeti ve eğitim hizmetlerinin faydaları ele alınıştır. İkinci olarak teknolojik gelişmelere bağlı olarak eğitim hizmetlerinde yaşanan değişim ve eğitimin dijitalleşmesi kavramsal olarak açıklanmış ve son olarak eğitim hizmetlerindeki dijital dönüşümün pandemi sürecindeki etkileri eğitim eşitliği çerçevesinde değerlendirilmiştir.