İLAHİYAT FAKÜLTELERİNDE STAJ SORUNU


Yılmaz E.

ASEAD 10. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU, Ankara, Türkiye, 19 - 21 Kasım 2022, cilt.2, sa.21489963, ss.137-138

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Cilt numarası: 2
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.137-138
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

ÖZET  İlahiyat Fakülteleri; Temel İslam Bilimleri, Felsefe ve Din Bilimleri, İslam Tarihi ve Sanatları olmak üzere üç bölümden oluşmaktadır. Bu bölümler birçok anabilim dallarına ayrılmaktadır. Bir sene hazırlık eğitimi ile birlikte toplamda beş sene süren lisans eğitimi boyunca ilgili bölümler öğrencilere eğitim öğretim vermektedir. Öğrenciler mezun olunca yurt içi ve yurt dışında din eğitimi alanında hizmet vermektedir. Bu bağlamda son sınıf öğrencilerine yönelik “öğretmenlik uygulaması” staj eğitimi verilerek MEB’de öğretmenlik yapacak aday mezunlar uygulamalı olarak hazırlanmaktadır.  YÖK, Öğretmen Yetiştirme Milli Komitesi ve MEB Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğünün yaptığı ortak çalışma sonrasında “Öğretmenlik Uygulaması” dersi kapsamında öğrenciler, fakültedeki öğretim elemanı ile haftada 2 saat teorik ders, uygulama okullarında haftada 6 saat uygulama dersi için bulunacaklardır. Bu uygulama İlahiyat Fakültesi’nden mezun olduktan sonra MEB bünyesinde öğretmen olacak adaylar için oldukça faydalı bir çalışmadır. Fakat her İlahiyat Fakültesi öğrencisi MEB’de öğretmenlik tercih etmemektedir. Birçok mezun öğrenci Diyanet İşleri Başkanlığı yapısında bulunan Kur’ân Kursu Öğreticisi, Vaiz, İmam-Hatiplik, Müezzin-Kayyımlık gibi kadrolara başvurmakta ve görev yapmaktadır. DİB bünyesinde hizmet edecek İlahiyat Fakültesi öğrencisinin atanmadan evvel uygulama dersleri olmaması nedeniyle bu kurumları gerektiği kadar tanıyamamaktadır. Bu da hizmet edecekleri alanların neler olduğu, hangi kitleler ile muhatap olacakları, onları nasıl bir görev bekliyor gibi sorunları gündeme getirmektedir. Bu konuda İlahiyat Fakültelerinde çeşitli çalışmalar yapılsa da nihai çözüme ulaşmamıştır. Anahtar Kelimeler: Din Eğitimi, Öğretmenlik Uygulaması, Staj.