Kültür, bireylerin davranışlarını şekillendiren en belirleyici unsurlardan biridir. Günümüzün değişen dünyasında farklı kültürlerin özelliklerini bünyesinde barındıran bireyler ortaya çıkmıştır ve sayıları hızla artmaktadır. Bu bireyler çift kültürlü olarak adlandırılmaktadır. Çift kültürlülük kavramı işletme literatüründe henüz yeterince ele alınmamıştır. Çalışma, örgütsel vatandaşlık davranışı ve iş tatminini iki kültürlülük bağlamında incelemektedir. Almanya'da yaşayan Türk kökenli çalışanlara uygulanan anket yardımıyla toplanan veriler analiz edilerek bu üç değişken arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Anket literatürdeki ölçekler uyarlanarak oluşturulmuştur ve veriler 675 çalışandan elde edilmiştir. Yapısal eşitlik modellemesi tekniği kullanılarak gerçekleştirilen analizler sonucunda, çift kültürlülük düzeyinin hem iş tatmini düzeyi hem de örgütsel vatandaşlık davranışları sergileme düzeyi üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Ayrıca çift kültürlülüğün iş tatmini aracılığıyla örgütsel vatandaşlık davranışı üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Son olarak iş tatmini düzeyinin örgütsel vatandaşlık davranışı sergileme düzeyini anlamlı bir şekilde etkilediği gösterilmiştir.
Culture is a determining factor that shapes the behavior of individuals’ characteristics and social, private and work life. The number of individuals embracing diverse cultural characteristics is on the rise in today’s dynamic world. These individuals are called bicultural. The concept of biculturalism has not yet been sufficiently covered in the business literature. The study examines organizational citizenship behavior (OCB) and job satisfaction in the context of biculturalism. The relationships between these three variables were studied by analyzing the data collected via a questionnaire applied to employees of Turkish origin living in Germany. Data were obtained from 675 employees, and the questionnaire was created by adapting the scales from the literature. As a result of the analyses carried out using the structural equation modeling technique, it was seen that the level of biculturalism is effective on both the level of job satisfaction and the level of exhibiting organizational citizenship behaviors. It was also revealed that biculturalism affects OCB through job satisfaction. Obtained results also showed that job satisfaction level significantly affects employees’ level of organizational citizenship behaviors.