Matematik Eğitimcilerinin Teknolojiye Bakış Açılarının ve Matematik Öğretimindeki Teknoloji İhtiyaçlarının Belirlenmesi


KÖSE BİBER S., BİBER M.

International Conference on New Horizons in Education, Viyana, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016, cilt.6, ss.246

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Cilt numarası: 6
  • Basıldığı Şehir: Viyana
  • Basıldığı Ülke: Avusturya
  • Sayfa Sayıları: ss.246
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Günümüzde bilgi ve iletişim teknolojilerinin hızla gelişmesi matematik öğretiminde bu teknolojilerden etkin bir şekilde yararlanılmasını zorunlu hale getirmiştir. Matematik öğretim programları incelendiğinde derslerde bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımını gerektiren kazanımlara yer verilmesi de bu durumun doğal bir sonucudur. Matematik derslerinin çağın gereklerine ve yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına uygun olarak verilebilmesi için öğretmenlerin bu teknolojilerden etkin bir şekilde yararlanması gerekmektedir. Buna göre bu araştırmada, matematik öğretiminde eğitimcilerin teknolojiye bakış açılarını belirlemek ve bilgi ve iletişim teknolojilerinden hangilerine, ne ölçüde gereksinim duyduklarını ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmacılar tarafından yarı-yapılandırılmış bir görüşme formu hazırlanarak matematik öğretmen adayları, matematik öğretmenleri ve matematik eğitimcisi akademisyenlerden oluşan toplam 30 kişiyle görüşmeler yapılmıştır. Görüşmeler ortalama 25-60 dakikalık süreler içerisinde gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler Nvivo 11 programı kullanılarak çözümlenmiş, oluşturulan tema, alt tema ve kodlar tekrar edilme sıklıkları ve yüzdelik dilimlerine göre grafiklerle sunulmuştur. Araştırma kapsamında elde edilen görüşler genel olarak değerlendirildiğinde; matematik öğretmenlerinin, öğretmen adaylarının ve akademisyenlerin derslerinde teknoloji kullanımının gerekli ve faydalı olduğunu düşündükleri, buna karşılık özellikle öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin kendilerini teknoloji kullanımı açısından yeterli görmedikleri, eğitim fakültelerinde kendilerine yeterli teknolojik bilgi ve uygulama imkanı verilmediğine inandıkları, eğitim kurumlarının mevcut koşullarının da teknoloji kullanımı açısından yeterli olmadığını düşündükleri
görülmektedir.

Anahtar Kelimeler: Teknoloji, Matematik Öğretimi, Matematik Eğitimcisi, Matematik Öğretmeni, Matematik Öğretmen Adayı