Turistlerin Dijital Ayak İzinin Otel İşletmelerinin Gelir Yönetimine Etkisi


Creative Commons License

İstanbullu Dinçer F. F., Bulşu Ç.

ROMAYA (RESEARCHES ON MULTIDISCIPLINARY APPROACHES - MULTİDİSİPLİNER AKADEMİK YAKLAŞIM ARAŞTIRMALARI), cilt.3, sa.1, ss.101-112, 2023 (Hakemli Dergi)

Özet

Günümüzde neredeyse herkesin internet üzerinde gerçekleştirmiş olduğu eylemlerden dolayı dijital ayak izleri bulunmaktadır. Bu izlerle oluşan verilerin analizi, bir destinasyona olan talep hakkında gelir yöneticilerine öngörü sunmaktadır. Geliryönetimi, turizm sektörünün önemli bir dalı olan otel işletmeleri için de oldukça önemlidir. Doğru zaman- doğru fiyat- doğrumüşteri için taleplerin doğru analiz edilip, planlama yapılması gerekmektedir. Turistlerin dijital ayak izinin otel işletmeleriningelir yönetimine etkisini belirlemek amacıyla, İstanbul özelinde yapılan bu çalışmada ikincil verilerden ve dokümananalizinden yararlanılmıştır. Çalışmada, OTA Insight’ın 2023 yılı için İstanbul’a olan turizm talebine yönelik sunmuş olduğumarket insight (pazar öngörü) raporu incelenmiştir. Bu rapor ilgili firma (OTA Insight) tarafından çevrimiçi seyahatacenteleri ve uçak arama motorlarıyla İstanbul’a olan uçuş aramaları ve otel aramaları dikkate alınarak hazırlanmıştır.Aramalar üzerinden yapılan bir tahminleme olan bu raporda 6’lı likert yönetimi üzerinden talep tahmininde bulunulmuştur. 1talebin en düşük olduğu günleri gösterirken, 6 talebin en yüksek olduğu günleri göstermektedir. Çalışmanın sonucunda,otellerde doğru bir gelir yönetimi için turistlerin dijital ayak izi verilerinin analiz edilmesinin, gelir yönetimi planlamasındaönemli etkiye sahip olduğu yönünde sonuç elde edilmiştir. Ayrıca çalışmanın sonucunda elde edilen bilgiler ışında gelecektebu konuda çalışma yapacak araştırmacılara öneriler sunulmuştur.

Nowadays, almost everyone has digital footprints due to the actions they have performed on the Internet. The analysis of thedata generated by these tracks provides revenue managers with insights about the demand for a destination. Revenuemanagement is also very important for hotel businesses, which is an important branch of the tourism industry. For the righttime - the right price - the right customer, the demands must be analyzed and planned correctly. In order to determine the effect of the digital footprint of tourists on the revenue management of hotel businesses, secondary data and documentanalysis were used in this study, which was carried out in Istanbul.. In the study, the market insight report presented by OTA Insight for the tourism demand for Istanbul for the year 2023 was examined. This report has been prepared by the relevantcompany (OTA Insight), taking into account flight searches to Istanbul and hotel searches with online travel agencies andflight search engines. In this report, which is an estimation based on searches, demand forecasts were made using a 6-pointLikert method. 1 shows the days with the lowest demand, while 6 shows the days with the highest demand. As a result of thestudy, it was concluded that the analysis of the digital footprint data of tourists for an accurate revenue management in hotels has a significant impact on revenue management planning. In addition, in the light of the information obtained at the end ofthe study, suggestions were presented to researchers who will work on this subject in the future.