Bu çalışmada okul öncesi öğretmenlerinin algılarına göre, dönüşümcü liderlik, örgütsel adalet ve iş tatminiarasındaki ilişkilerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda İstanbul Kartal İlçesinde görev yapan 216 okulöncesi öğretmen üzerinde anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler faktör analizi, tanımlayıcı istatistikler,korelasyon ve regresyon analizi ile test edilmiştir. Araştırmada sonuç olarak, örgütsel adaletin öğretmenlerin iştatmini düzeylerini olumlu olarak etkilediği ortaya çıkmıştır. Aynı zamanda dönüşümcü liderliğin öğretmenleriniş tatmini boyutlarını olumlu etkilediği saptanmıştır.
According to this study, it is aimed to determine the relationship between job satisfaction, transformationalleadership, Organizational justice of preschool teachers perceptions. In this context, a questionnaire was appliedon 216 pre-school teachers working in İstanbul Kartal District. Obtained data was tested with factor analysis,descriptive statistics and correlation and regression analysis. In this study as a result, organizational justice hasbeen revealed that a positive effect on levels of teachers job satisfaction. At the same time, it was determinedthat the dimensions of transformational leadership have a positive impact on teachers job satisfaction.