TBM Teknoloji Bağımlılığı Modülü Hakkında Öğrenci Görüşleri


AĞIR A., Yılmaz Ö., Gücükoğlu B., Ceylan Yördem D.

3. Uluslararası Teknoloji Bağımlılığı Konferansı, İstanbul, Türkiye, 3 - 04 Mayıs 2016, ss.1-10

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.1-10
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Gu¨nu¨mu¨zde bazı kötu¨ alışkanlıkların kazanılması yaşı maalesef gittikçe du¨şmektedir. Benzer bir şekilde bilişim teknolojilerini, ve araçlarını kullanma yaşı da du¨şmektedir. Bir yandan da kullanım yaşının du¨şmesi teknolojik gelişmelerin doğal bir sonucudur. Teknoloji bağımlılığı da gu¨nu¨mu¨zde artık u¨zerinde durulması gereken önemli bir sorun olmuştur. Yeşilay; tu¨tu¨n, alkol, madde ve teknoloji bağımlılıkları ile mu¨cadele etmek ve sağlıklı bir yaşam su¨rdu¨rmek için yeni bir eğitim programı uygulamaktadır. Tu¨rkiye Bağımlılıkla Mu¨cadele Eğitim Programı (TBM) olarak adlandırılan bu programda öğrencilere ve ebeveynlere bağımlılık hakkında eğitim verilmektedir. Programın bir ayağını internet u¨zerinden web tabanlı verilen eğitim oluşturmaktadır. Bu eğitim kapsamında etkinlik tabanlı etkileşimli eğitim materyalleri geliştirilmiştir. Gereçler ve yöntem Bu çalışmada teknoloji bağımlılığı için geliştirilen etkinliğe dayalı etkileşimli eğitim materyallerinin yapısı ve içeriği verilmektedir. Ayrıca modu¨lu¨n geliştirilmesi aşamasında öğrenciler ile yapılan araştırma sonuçları sunulmaktadır. Araştırmada öğrencilere teknoloji kullanımı ile ilgili kısa bir anket ile sorular sorulmuştur. Geliştirilen içerikler ile ilgili öğrencilerle odak grup göru¨şmesi yapılmıştır. Teknoloji bağımlılığı ve geliştirilen içerikler hakkında sorular sorulmuştur. Odak grup göru¨şmesi sonuçları analiz edilmiştir. Bulgular Odak grup çalışmasında öğrencilerden rehberlik derslerinde uygulanması hakkında, hazırlanan etkinlikler hakkında, teknoloji bağımlılığı, içeriklerin web sitesi u¨zerinden yayınlanması hakkında öğrencilerden bilgi toplanmıştır. Sonuç ve tartışma Öğrenciler ile yapılan anket veri sonuçları ve odak grup göru¨şmesi sonuçları sunulmakta ve değerlendirilmektedir.

In this day, the age of taking up some bad habits is unfortunately going down day by day. Likewise, the age of using information technologies and tools is going down as well. However, decreasing age of use is a natural consequence of technological advancements. In our day, technology addiction has become an important problem that needs to be taken into account. Turkish Green Crescent is implementing a new program to fight against tobacco, alcohol, substance and technology addictions and to maintain a healthy life. In this program which is called Addiction Prevention Training Program of Turkey, training about addiction is provided for students and parents. A part of the program consists of web based training provided via internet. Within the scope of this training, activity based interactive training materials were developed. Materials and method In this study, the structure and content of the activity based training materials developed for technology addiction are presented. In addition, the results of the research conducted with students at the phase of development of the module are presented. In the research, students were asked question with a short survey on use of technology. Focus group discussion was conducted with the students concerning the developed contents. They were asked questions about technology addiction and the developed contents. The results of the focus group discussion were analyzed. Findings In the focus group study, information was collected from the students about implementation in the counseling courses, prepared activities, technology addiction and publication of the contents via website. The results of the data collected in the surveys conducted with students and the results of the focus group discussion are being presented and evaluated.