EFFECTIVE TEACHING METHODS FOR TURKISH LEARNERS OF KOREAN BY CONTRASTIVE TYPE: EVALUATED BY DETAILED ACCESSMENT ITEMS


Creative Commons License

Yang S. Y.

DOĞU DİLLERİ DERGİSİ, cilt.9, sa.2, ss.1-26, 2024 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 9 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2024
  • Dergi Adı: DOĞU DİLLERİ DERGİSİ
  • Derginin Tarandığı İndeksler: MLA - Modern Language Association Database
  • Sayfa Sayıları: ss.1-26
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Korece ve Türkçe üzerinde Karşılaştırmalı Analiz perspektifinde etkili bir öğretim yöntemi geliştirmek için iki dil karşılaştırılmış ve altı karşılaştırmalı yapıya ayrılmıştır. Her bir karşılaştırmalı yapı için etkili öğretim yöntemleri deney grubu - Ardıl Çeviri ve Tersine Çeviri öğretim yöntemleri ve kontrol grubu - Biçim Odaklı öğretim yöntemine göre analiz edilmiştir. Bu şekilde değerlendirme alanlarına göre öğretim yöntemlerinin etkililiği, başlangıç seviyesi grubu için karşılaştırmalı yapıya göre doğrulanmıştır. Sonuçlar, iki çeviri öğretim yöntemi arasında Ardıl Çeviri yönteminin, 'Korece Türkçe ile aynı', ‘Türkçede çoklu karşılıklı’ ve Türkçeye en çok ihtiyaç duyulan ‘Türkçe ile farklı’  yapılarında etkili olduğunu göstermiştir. Ayrıca, Tersine Çeviri yöntemi, öğrenilmesi en zor olarak sıralanan ‘Türkçede bulunmayıp Korecede bölünmüş olan’ yapısında en etkili yöntemdir. Ancak önem ve öğrenme önceliği açısından en üst sırada yer alan ‘Korecede çoklu karşılıklı’ yapı için iki çeviri öğretim yönteminin etkili olmadığını gözlemlenmiştir. Bu çalışma, Karşılaştırmalı  Analiz yaklaşımını uygulamış ve böylece çeviri yönteminin öğretim yöntemlerini belirlemedeki etkinliğini doğrulamıştır.

 

Anahtar Kelimeler: Korece öğrenen Türk öğrencilerin bakış açısı, Karşılaştırmalı yapı, Ardıl Çeviri, Tersine Çeviri, Biçim Odaklı yöntemi