W. A. MOZART (Sİ BEMOL MAJÖR, KV 191) FAGOT KONÇERTOSUNUN 1. BÖLÜMÜNÜN FORM YAPISI VE BAZI ZOR TRİLL POZİSYONLARINA ÇÖZÜM ÖNERİLERİ


ÇOLAKOĞLU Ç.

Orkestra, sa.421, ss.39-45, 2011 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Teknik Not
  • Basım Tarihi: 2011
  • Dergi Adı: Orkestra
  • Sayfa Sayıları: ss.39-45
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışma, W. A. Mozart Fagot Konçertosu’nun tarih boyunca fagot literatüründe bilinen en önemli parçalarından biri olan birinci bölümündeki zor parmak pozisyonlarına alternatif trill önerileri ve bölümün form analizidir. Önerilen pozisyonlar sadece gösterilen eserde değil, çalındığında aynı zorlukla karşılaşılan tüm eserlerde ve orkestra sololarında uygulanabilir.

This work is a formal analysis and of suggestions for alternative positions and trill positions, suggestion for dynamics and suggestions for using different fingerings in well-known passages of W. A. Mozart’s bassoon concerto’s first movement historically regarded as one of the most important work in bassoon literature. Fingerings have been presented with an aim toward simplification. The suggested fingerings can be applied not only to the pieces shown, but also to the same difficulties encountered in the playing of all bassoon pieces and orchestra solos.