Hemşirelikte Sürekli Eğitimin Hizmet Sunduğu Bireye Etkisi


ÖZDEMİR AYDIN G.

VII.Ulusal Hemşirelik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 8 - 10 Nisan 2015, ss.148

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.148
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Giriş:  Dünyada her alanda gözlenen değişim ve gelişmeler, sağlık alanına ve dolayısı ile hemşireliğe de yansımaktadır. Hemşirelerin bu değişim ve gelişmelere uyum sağlamasında, sürekli eğitim vazgeçilmez bir ölçüttür. Bireye bakım sürecinde birincil rolleri üstlenen hemşirelerin; mesleki bilgi ve becerilerini geliştirmesi ve uygulama bilgi ve becerilerini sürekli güncellemesinin önemi giderek artmaktadır.

Materyal ve Metod: Bu makalede, sürekli eğitim ve hemşirelik ile ilgili literatür ve araştırma bulguları incelenerek konunun önemi tartışıldı ve uygulamaya yönelik öneriler sunuldu.

Bulgular: Eğitim, “bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla kasıtlı olarak istenilir davranışlar meydana getirme sürecidir”. Eğitim yolu ile bireylerin bilgi ve becerileri, amaçları, beklentileri, tutumları, değer ölçüleri toplumca uygun görülen yönde ve amaçlı olarak değiştirilir. Sürekli eğitimde ise, birey bilinçli ya da bilinçsiz olarak yaşam süresince içinde bulundukları ortamla etkileşim yolu ile sürekli olarak eğitilmektedir. Davranışlarını, hayat hakkındaki algılarını ve bilgilerinin içeriğini yaşantıları yolu ile öğrenmeyi ve kendilerini yetiştirmeyi sürdürmektedir. Sürekli eğitim, hem kasıtlı hem de rastgele öğrenme yaşantılarını kapsamakta ve yaşam boyu eğitim içinde yer alan bir alt süreç olarak kabul edilmektedir. Sürekli eğitim, temel hemşirelik eğitiminin ötesinde planlanan öğrenme deneyimlerinden oluşmaktadır. Bu deneyimler hemşirelik uygulamalarında bilgi, beceri ve tutumların gelişmesini teşvik etmek ve bilgi aktarımını sağlamak üzere tasarlanmıştır. Sürekli eğitim, aynı zamanda hemşirelerin tıp ve hemşirelik alanında değişim ve gelişmeleri takip etmelerine, bulundukları klinik ortamda bu kazanımlarını hayata geçirebilmelerine ve mesleki bilgi birikimlerini arttırmalarına dolayısı ile güvenli ve etkili bakım vermelerine katkı sağlamaktadır. Tüm bu gelişmelerin sonucunda, hizmet sunulan bireyin sağlık bakımının kalitesinde ve memnuniyetinde artış gözlenmektedir.

Sonuç: Sağlık bakımı profesyonelleri ve bu kapsamda hemşireler, bilgi ve klinik yeterliliklerini güncellemeye teşvik edilmelidir. Bu makalede, sürekli eğitimin geleceğini etkileyen etmenler irdelenerek, gelecekte hemşirelikte sürekli eğitimin nasıl olması gerektiği konusunda ülke şartları doğrultusunda öneriler sunuldu.

Anahtar Kelimeler: Sürekli eğitim, hemşirelik, hemşirelik bakımı, bireysel gelişim, değerlendirme