BUTİK OTELLERDE OTANTİK UNSURLARIN VE HİZMET UZANTILARININ MİSAFİR MEMNUNİYETİNE ETKİSİ


Creative Commons License

ASLAN A., AKOVA O.

Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.11, sa.2, ss.2330-2344, 2018 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Son yıllarda konaklama işletmeleri hizmet uzantıları ve otantikliği bir pazarlama aracı olarakkullanarak rakiplerinden farklılaşmaya çalışmaktadır. Ayrıca, otel işletmelerinde otantik unsurlarınve hizmet uzantılarının misafir memnuniyeti üzerindeki etkisi akademik yazında artan bir şekildeincelenmeye başlamıştır. Bu araştırmanın amacı, hizmet uzantıları ve otantik unsurların misafirmemnuniyeti üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırmanın evrenini İstanbul’da faaliyet gösterenbutik otellerde konaklayan misafirler oluşturmaktadır ve araştırma 306 kişiye uygulanmıştır.Araştırmada nicel yöntem kullanılmış ve araştırma verileri, yüz yüze anket tekniğiyle toplanmıştır.Analiz sonucunda, butik otellerde hizmet uzantıları boyutlarından düzen ve iletişimsel hizmetuzantıları boyutlarının misafir memnuniyeti üzerinde pozitif bir etkiye sahip olduğu buna karşınambiyans, dekor/işlevsellik ve işaret boyutlarının misafir memnuniyeti üzerinde anlamlı bir etkisininolmadığı belirlenmiştir. Ayrıca otantikliğin boyutlarından algılanan otantikliğin misafir memnuniyetiüzerinde pozitif bir etkiye sahip olduğu buna karşın mimari otantikliğin misafir memnuniyeti üzerindeanlamlı bir etkisinin olmadığı tespit edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular sonuç kısmındatartışılmıştır.
In recent years, accommodation businesses have been trying to differentiate themselves from their competitors by using servicescapes and authenticity as a marketing tool. In addition, in hotel business the effect of authentic elements and servicescapes on guest satisfaction has begun to be studied increasingly in academic writing. The purpose of this research is to determine the effect of servicescapes and authentic elements on guest satisfaction. The universe of the research is composed of guests staying in boutique hotels operating in Istanbul and the research is applied to 306 persons. Quantitative method was used in the research and research data were collected by face-to-face survey technique. As a result of analysis, it was determined that layout and communicative dimensions of servicescape extension dimensions have a positive effect on guest satisfaction in boutique hotels, whereas ambience, decor / functionality and sign dimensions have no significant effect on guest satisfaction. It is also found that the perceived authenticity of the authentic elements has a positive effect on guest satisfaction, whereas the architectural authenticity has no significant effect on guest satisfaction. Findings obtained in the research are discussed in the conclusion.