Hegemonya ve Guernica


ERTEM T.

II. Uluslararası Dil ve İletişim Sempozyumu, Türkiye, 1 - 04 Haziran 2013, ss.1493-1503

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.1493-1503
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Görsel iletişim, insanlık tarihinin başlangıcından günümüze değişerek gelişmektedir. Farklı şekillerde yer bulan görsel iletişim fotoğraf, sinema, heykel, resim gibi farklı alanlar üzerinden de gerçekleşmektedir. Görsellerin aktif bir şekilde kullanılması da görsel iletişimin öneminin her geçen gün artmasına neden olmaktadır. Çalışmada görsel iletişim çerçevesinde tüm dünyada en çok bilinen tablolardan biri olan Picasso’nun Guernica tablosu üzerinden hegemonya kavramı söylem çözümlemesi kullanılarak ele alınmıştır.

Anahtar Kelimeler: Görsel iletişim, Hegemonya, Guernica