Educational Researches and Publications Associations (ERPA-2020), Sakarya, Türkiye, 10 - 12 Nisan 2020, ss.14
İmam hatip ortaokulları, diğer ortaokullarda seçmeli olarak okutulan din ile ilgili derslerin müfredatın bir parçası olarak okutulduğu okullardır. Öğrencilerin dini anlayışlarının ve bilgilerinin oluştuğu, velilerin akademik başarının yanı sıra dini öncelediği bu okullarda öğrenim gören öğrencilerin ve çocuklarını bu okullara gönderen velilerin diğer ortaokullara göre beklentileri ve hedefleri farklılaştığı söylenebilir. Bu araştırmanın amacı imam hatip ortaokulu öğrencilerinin okulda yaşadıkları sorunları derinlemesine incelemek, onların beklentilerini öğrenmek ve onların hayalindeki okul tasavvurunu tespit etmektir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla yapılmıştır. 2019 yılında İstanbul’daki 13 imam hatip ortaokulunda 156 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Sonuçların temalar oluşturularak verildiği araştırma; öğrencilerin
okullarından genel olarak memnun olduklarını, okulu daha çok arkadaşlarını görmek ve etkinliklere katılmak için sevdiklerini, öğretmenlerinden ve idarecilerinden beklentilerinin daha çok ilgi ve güleryüz gibi duygusal beklentiler olduğunu ortaya koymaktadır. Öğrenciler hayallerindeki okulları, serbest kıyafetin olduğu, sadece istedikleri derslere girdikleri ve daha uzun teneffüs saatlerinin olduğu okul olarak tarif etmişlerdir.