Günümüzün dinamik iş dünyasında işletmeler rekabetçi avantajlarını, insan kaynaklarını sürekli eğitmek ve geliştirmek yoluyla elde etmektedirler. Eğitim ve geliştirmede yeni bir yöntem olarak ortaya çıkan e-öğrenme, hem eğitim sürecinin etkinliğini hem de eğitilen kişi sayısını artırabilmektedir. Çalışmada eğitim tekniklerinin gelişimi, e-öğrenme felsefesi, uygulama aşamaları ve e-öğrenme uygulamalarının avantajları, şirketin öğrenme kültüründeki değişim gözönünde bulundurularak ele alınmaktadır. Özellikle e-öğrenme sürecinin hazırlık, strateji geliştirme, teknoloji ve içerik seçimi, çalışanların süreç hakkında bilgilendirilmesi ve sürecin uygulama ve değerlendirilme aşamaları detaylı olarak incelenmiştir. E-öğrenmenin iş sonuçları, çalışanlar ve eğitim fonksiyonuna etkileri de değerlendirilmektedir. Çalışmada ayrıca, Türkiye'de başarı ile gerçekleştirilen kapsamlı e-öğrenme çalışmaları da ele alınmaktadır. Sonuç olarak e-öğrenme stratejisini işletme stratejisi ile uyumlaştıran işletmelerin sürdürülebilir rekabet avantajı elde edecekleri vurgulanmıştır.
In today's dynamic business environment, corporations try to gain competitive advantage through continuous training and development of their human resources. E-learning as an emerging method in corporate training and development is the use of network technology to design, deliver, select, administer, support and extend learning. It helps companies increase both the volume and the quality of training activities. The definition, implementation stages and the advantages of e-learning practices are given along with an emphasis of a need for a change in the learning culture of the organization. The first examples of e-learning practices in Turkey are also mentioned. E-learning is a new method for corporate training activities and companies that integrate e-learning strategy into their overall business strategy will gain sustainable competitive advantage over their rivals.