Detay Yayıncılık, Ankara, 2016
Otel işletmelerinde kullanılan önbüro sistemleri; misafirlerin giriş ve çıkışları işlemlerinin hızlı, kolay ve hatasız şekilde yapılmasına olanak sağlarken, misafir ile ilgili kayıtlarında saklanmasına ve ihtiyaç duyulan yönetim ile ilgili raporun hazırlanmasına olanak sağlamaları açısından günümüz otelcilik sektöründe ister büyük ölçekli olsun isterse de küçük ölçekli olsun tüm otellerde kullanılmaktadır. Bu nedenle, orta öğretim, ön lisans ve lisans düzeyinde mesleki turizm eğitimi alan öğrencilerin de bu sistemleri bilmeleri ve kullanabilmeleri büyük önem taşımaktadır. Sözü edilen bu düşünce, "Konaklama İşletmelerinde Önbüro İşlemleri (Opera Paket Programı Destekli)” kitabın da yazılmasında en önemli etken olmuştur.
Bu kitap, gerek yazarların sektörel tecrübeleri gerekse akademik deneyimlerine dayanmaktadır. Kitap ile her düzeyde mesleki turizm eğitimi alan öğrencilerin ve sektörde halen çalışanların önbüro işlemleri ve yönetimi ile ilgili derslerde temel düzeyde önbüro ve önbüro bölümleri ile bilgi sahip olmalarını sağlamak ve rezervasyon sürecinden başlayarak, otele geliş ve karşılanma aşaması, konaklama aşaması, ayrılma ve daha sonra yapılacak işlemleri, Opera Paket Programını kullanarak vermeyi amaçlamaktadır. Böylece beş aşamada anlatılan konuların kitapta verilen örnekler yardımıyla uygulamalarının yapılması ile mümkün olabilecek ve istenilen düzeyde de mesleki gelişme sağlanabilecektir.