Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siyasal Bölümü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2022
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: CANSU ARDIHAN ALTUN
Danışman: İrfan Akyüz
Özet:
Bu çalışma, sosyal medya pazarlamasının tüketici marka sadakati ve satın alma niyetine olan etkisinde sosyal medya kullanım süresinin herhangi bir role sahip olup olmadığının tespiti amacıyla gerçekleşmiştir. Çalışmada bu amaç doğrultusunda, veri toplama tekniklerinden anket yöntemine başvurulmuştur. Anket içerisinde toplam dört bölüm yer almaktadır. Araştırmanın evrenini, İstanbul ilinde ikamet eden müşteriler oluşturmaktadır. Söz konusu evren içerisinden katılımcıların şahsını tanımlayıcı özelliklerin yanında sosyal medya pazarlaması, marka sadakati ve satın alma niyeti ölçekleri yer almaktadır. Yapılan anket uygulaması sonucunda, sosyal medya pazarlamasının marka sadakati ve satın alma niyetini pozitif yönde anlamlı düzeyde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanında, sosyal medya pazarlama faaliyetlerinin marka sadakati üzerinde anlamlı ve pozitif yönde etkisi olduğu ortaya çıkmıştır. Son olarak, sosyal medya pazarlama faaliyetlerinin marka sadakati ve satın alma niyeti üzerine etkisinde sosyal medya kullanım sıklığının herhangi bir role sahip olmadığı tespit edilmiştir. Araştırmada cinsiyet ile sosyal medya pazarlaması faaliyetleri ve satın alma niyeti ölçekleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu, marka sakati ölçeği arasında ise anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Bu kısımda, kadınların sosyal medya pazarlaması faaliyetleri ölçeklerine katılım düzeyinin erkeklerden yüksek olduğu tespit edilmiştir. Araştırmada, katılımcıların sosyal medya kullanım süreleri ile sosyal medya pazarlaması faaliyetleri, satın alma niyeti ve marka sadakati ölçekleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu ve bu farklılıkta kullanım süresi fazla olanların ortalama değerlerinin daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya Pazarlaması, Marka Sadakati, Satın Alma
niyeti